2009. december 10.

Kókuszos kocka


Tudom nem mutatok vele újat, ez egy régi, klasszikus süti. Anyukám szokta sütni, sajnos most ez neki nem megy, de mindenféle szóbeli információt és segítséget megkaptam ahhoz, hogy olyan legyen, amilyen az övé. Ez az adag utazik ma a gyerekeimhez ajándékba; minőség-ellenőrzés megvolt, átment. Rendkívül nagy önuralmat tanusítottam, csak éppen néhányat ettem meg belőle:)

Hozzávalók:

A tésztához:

30 dkg cukor
2 közepes tojás
3 nem túl tetejes evőkanál méz
4,5 dkg vaj vagy margarin
1,5 dl tej
37, 5 dkg liszt
1 púposabb teáskanál szódabikarbóna
csipet só

A csokis mártáshoz:

20 dkg vaj vagy margarin
20 dkg cukor
3 dkg kakaó
5 evőkanál tej
5 evőkanál rum

20 dkg kókuszreszelék

zsiradék és liszt a tepsi kikenéséhez

Kikentem a 25X35-ös tepsimet zsírral, majd liszteztem, félretettem.
A cukrot a tojásokkal robotgéppel kikevertem, majd beletettem a mézet, a vajat és a tejet. A lisztbe kevertem a sót és a szódaport, hozzákevertem a híg masszához. Tepsibe öntöttem, 170 fokos légkeveréses sütőben 23 percig sütöttem. Vigyázni kell, mert könnyen megéghet a mézes tészta! Akkor jó, ha a közepe nyomásra csak kicsit enged, szilárdnak érezzük.
Rácsra tettem, kihűtöttem a tepsiben, majd ráborítottam egy nagyobb tálcára és kockákat vágtam belőle.

A mártáshoz az első 4 hozzávalót lábosban melegíteni kezdtem, kézi habverővel segítettem egyneművé kavarni. A végén hozzátettem a rumot, egészen kicsi lángon hagytam. Hústűvel belemártottam a kockákat a csokiba, majd kókuszba hempergettem, tálcára sorakoztattam kicsit szikkadni.

8 megjegyzés:

Zsuzsi írta...

Már megint egyre jár az agyunk, igaz, az enyém nem a nálunk hagyományos verzió:-))

Chef Viki írta...

Nem múlhatott el nálunk karácsony nélküle! Mamával csináltuk, aztán kitettük hűlni az üveges (jéghideg) verandára :-) Amikor nyikorgott az ajtó, az én voltam - mentem csenni :-))

Imádom!

Rékamanó írta...

Szia Kata:)
Nyam-nyammmi
Ő lenne az egyik kedvenc nasim. puszi neked és szép estét

Ja én is tettem fel egy karácsonyi receptet ha érdekel...

Névtelen írta...

Nagyon szeretem! :)
Egyszer én már fel is túrbóztam és megtöltöttem. Ha érdekel a recept, a blogomban megleled! :)

trinity írta...

Most is jöhetne pár kocka:)))

duende írta...

az egyik kedvenc sütim! :) Abból a kevésből amit tényleg szeretek.

Gyöngyi írta...

Jah kérem, az önuralom nagy dolog:)!! Úgy látom, sokan utazunk mostanában kókuszosban:) Nekem még van 3 szem dugi golyóm:)

Kata írta...

Viki, érdekes, anyukám sose karácsonyra készítette, hanem amikor már az unokák kikövetelték:)

Ancsika, az a baj, nem tudok keresni az új blogodban; segítesz?

Trinity, szerintem már nincs belőle:(

Duende, nem akarom elhinni, hogy csak pár fajtát szeretsz, olyan jókat tettél te is fel...

Gyöngyi, kerestem nálad is a kókuszost, de nem találtam, hová dugtad?:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin