2009. december 29.

Karácsony 2009.


Rövid összefoglalás arról, hogy mit főztünk-sütöttünk-ettünk az idei karácsonyon.

Mint már írtam róla, szentestén megosztott vendéglátás van a családban, az idén nem én voltam a soros. Mi vittük a vendégségbe a kocsonyát (amit én főztem) és a halászlevet (ez a férjem műve).
Ezenkívül volt sült tarja, gombával töltött csirkemell és vegyes zöldségsaláta.
Volt sajtos pogácsa, Horthy-lepény, macskaszem sütemény, mákos és diós bejgli és mézes süti.

Nálunk otthon karácsony 1.napján

- narancsleves
- ünnepi kacsasült Fehérnyúl szerint hamis Cumberland mártással és krumplipürével
- bejglik és aprósütik

Karácsony 2. napján brassói volt, az okát majd később írom le, Garffyka kiírása kapcsán.

Vasárnap volt a szombatra tervezett mákos guba, méghozzá a meg sem kezdett szendvicskenyerünkből készítve... Jelentem, az égvilágon semmi baja sem volt, teljesen ehető és élvezhető így is!

Az ételek jól sikerültek, finom volt mindegyik. A süteményeket talán még sohasem találtam el ennyire, mint az idén. Mindenkinek volt a 4-ből legalább 2 kedvence, ezért szépen fogyott, igaz, sokat ajándékoztam is belőle, de nem jártam úgy, mint néhányszor, hogy nekem kellett 1-2 fajtát megenni belőle.

Készítettem narancslikőrt, ennek majd jön a receptje is alkalomadtán.

Egy dologgal azért sikerült befürödjek, nem ízileg, hanem kinézetre. Az idén először nem volt a mamák közül vállalkozó a bejglisütésre, ezért úgy gondoltam, itt az ideje, hogy elkezdjem. Kinéztem egy receptet a régi kinyomtatottak közül, de persze elkezdtem variálni a tésztáját, amit nem kellett volna... Nem is igen csodálkoztam, amikor a mákos mindkét oldalán (ja, annak a töltelékét is megdúsítottam), a diós meg imitt-amott megrepedt, de úgy rendesen. Legközelebb jó kislány leszek és kiválasztok egy receptet és azt úgy fogom elkészíteni, ahogy le van írva...

2 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Na ne....

Szenteste: narancsleves és kacsasült :-)

No erről ennyit :-DDD

Kata írta...

...és mégis:DDD

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin