2009. október 21.

Töltött kagylótészta


A szekrény legfelső polcán 2 zacskó óriás kagylótészta lapult meg szerényen. A lányom vasárnap ismét valami tésztát kívánt, ebben egyeztünk ki. A tészta adott volt, a tölteléket az ő kívánsága szerint készítettük el. Ennek az alapja Ottis egy canelloni receptje volt, amit még régen az Nlc-fórumon olvastam tőle, kicsit alakítottunk rajta.

Hozzávalók:

50 dkg óriás kagylótészta
50 dkg tehéntúró
25 dkg főtt-füstölt tarja
1 hagyma
4 kanál olaj
3 dl tejföl
0,5 l húsleves vagy 1 kockából készített leves
10 dkg sajt
só, bors

(én tettem volna még bele apróra vágott piros paprikát, petrezselyemzöldet is...)



A tésztát sós vízben 6 percig főztem, leszűrtem.
Megjegyzés: próbáltam óvatosan, de még jobban kellett volna vigyázni, mert elég könnyen törik. Egy közepes tepsit kizsíroztam.

A tarját ledaráltam, összekevertem a túróval, borsoztam, icipicit sóztam, lazítottam 1 kanál tejföllel és 1 lötyi olajjal is, mert a tarja elég száraz volt. A lányom ezt a tölteléket betöltötte a kagylókba, és a tepsibe rakosgatta.

Én közben elkészítettem egy besamel-félét; a hagymát apróra vágtam, olajon megpirítottam. Hozzátettem 2 nagy kanál lisztet, azzal is pirítottam habzásig, majd felengedtem a maradék tejföllel és fél liter vízzel, dobtam bele egy leveskockát, felforraltam. Sóztam, borsoztam, belereszeltem a sajtot, megkevertem.

A töltött tésztákra öntöttem a mártást, 200 fokos sütőben lefedve 20 percet majd fedetlenül még 10 percig sütöttem.

Ez is jó nagy adag lett, 5-6 személy is jóllakhat belőle. Nagyon finom!

3 megjegyzés:

Rékamanó írta...

Szia Kata! szép délutánt neked hogy vagy?

Névtelen írta...

Oi. Parabéns por seu excelente blog. Gostaria de lhe convidar para visitar meu blog e conhecer alguma coisa sobre o Brasil e nossa luta contra o comunismo. Abração

trinity írta...

Ó, egy csomag ugyanilyen tésztát én is tartogatok valami finomra:) Ezt lehet, hogy el is csenem, ha nem baj......Köszi a tippet!!!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin