2009. október 14.

Szőlős-diós-körtés-almás sajtsaláta


A kamrában és a hűtőben találtam otelló szőlőt, szaftos körtét, almát, meg férj szedett a kertben egy kevés friss diót is, ez már éppen elég egy gyümölcssalátához. Hogy azért ennyire ne legyen egyszerű a dolog, a hűtőben egy szép darab ementáli sajt is várakozott az egyik polcon, ezért csavartam rajta, legyen sós jellegű! A neten keringenek hasonló ízesítésű saláták, nemrég éppen Jókaja írt be egy szimpatikus verziót, de a zöldsalátát már nem mertem bevállalni mellé, főleg azért, mert vendégeknek készült. És az történt, hogy a 80 éves anyósom repetázott belőle:)

Hozzávalók egy nagyobb tál salátához:

3 fürt otelló szőlő
2 körte
2 alma
egy nagy marék dió
25 dkg ementáli sajt
1 teáskanálnyi narancsos balzsamecetkrém (másfajta is megfelel)
1 evőkanál földimogyoró-olaj

frissen őrölt bors
2 szál friss rozmaring

A szőlőt leszemeztem, a körtét és az almát kis darabokra, a sajtot pici kockákra vágtam, a diót darabokra törtem. Egy tálba tettem őket, pici sót és borsot szórtam rá, valamint aprított rozmaringlevelet. Meglocsoltam az olajjal és a balzsamecetkrémmel, majd 1 órára behűtöttem.

Azt azért meg kell jegyezzem, hogy másnap már nem volt az igazi, inkább kisebb mennyiséget kell belőle készíteni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin