2008. szeptember 21.

Sütőtökös keksz


Az Origón találtam ezt a kekszet még tavaly télen, akkor változtatás nélkül sütöttem meg. Most a mélyhűtő pakolgatása közben kezembe akadtak 20 dekás sült tök csomagocskák, kettőt ki is vettem, és szombati vendégségre megsütöttem.

Hozzávalók:
300 g margarin
400 g barna cukor
2 evőkanál vaníliás cukor
1 db tojás
400 g megsütött sütőtök hús
400 g liszt (350 g fehérliszt + 50 g rozsliszt)
2 teáskanál szódabikarbóna
egy csipet só
1 teáskanál őrölt fahéj
250 g gyümölcsös müzli (olyan, ami 1 kg-os csomagolásban van; sok zabpehely szárított-aszalt gyümölcsökkel)
50 g csokoládé



Egy nagyobb edényben habosra kevertem a margarint a cukorral és a vaníliás cukorral, majd beletettem a tojást és a tököt is.
Egy másik kisebb edényben összekevertem a lisztet, a zabpelyhet, szódabikarbónát, sót, a fűszereket és a csokoládét. Ezt hozzákevertem a tökös keverékhez.
Sütőpapíros tepsire evőkanál segítségével nagyobb diónyi halmokat tettem a tésztából. Egy gáztepsire 5X5 db fért el (túl közel nem szabad tenni őket, nert kicsit terjeszkednek).
160 fokos sütőben sütöttem 20 percig.

Jó kis rusztikus sütik lettek.

/Kaldeneker György receptje alapján/

2 megjegyzés:

chriesi írta...

Ez fincsi lehet, imádom a sütőtököt, majd megsütöm. :)

Kata írta...

Szia! szerintem nem fogod megbánni, ha megsütöd:) azt talán nem is írtam, hogy ez egy baromi nagy adag, 4 tepsi lett belőle, én ha nincs vendégség, akkor felezem.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin