2008. szeptember 29.

Uborkás gombaragu

Ma délelőtt kicsit elszaladt az idő, gyorsan kellett valamit kitalálni ebédre. Elővettem a Planétás kártyákat, és keresni kezdtem valami zöldségeset, a hétvégi húsok ellensúlyozására. Gyorsan meg is találtam, egy gombás étel lett a befutó, amit eddig még sosem próbáltam.
Kicsit át kellett variálni, mert nem volt itthon marinált paradicsompaprika (megjegyzem, nálunk nem is volt soha, pedig már megéltem jó néhány évet háziasszonyi mivoltomban is). Nem is tudom, milyen lehet? (ha valaki tudja, ismeri, írjon nekem egy kommentet, ha megkérhetem...) Ehelyett egy szép piros paradicsompaprikát tettem bele, és egy ecetes uborkával többet.



Hozzávalók:

5 dkg füstölt szalonna apróra vágva
1 nagyobb fej hagyma apróra vágva
40 dkg csiperke gomba
1 paradicsompaprika
1 mokkáskanálnyi apróra vágott jó csípős paprika
3 ecetes uborka
só, bors, fél mokkáskanál tört koriander, fél mokkáskanál tört mustármag
1 teáskanál liszt
2 dl tejföl
1 csomó petrezselyemzöld

A szalonnát kiolvasztottam, kivettem a zsírból, félretettem. A zsíron megfonnyasztottam a vöröshagymát. Hozzátettem a csíkokra vágott paradicsompaprikát, a csípős paprikát, a megtisztított, felszeletelt gombát, a koriandert és a mustármagot. Sóztam, borsoztam, majd lefedtem és puhára pároltam. Mikor puha lett, hozzáadtam a csíkokra vágott ecetes uborkát. A liszttel elhabartam a tejfölt, és kevergetve megvártam, míg felrotyogott. Itt nekem kevésnek tűnt a leve, úgyhogy öntöttem még hozzá 1 decinyi vizet. 5 perc fortyogás után késznek nyilvánítottam, megszórtam apróra vágott petrezselyemzölddel.
Párolt rizzsel ettük. Finom lett.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin