2008. szeptember 21.

Az én madártejem



Régen többször próbálkoztam a madártej készítésével, de feladtam a dolgot, nem találtam el a hab készítését. Rettentően illúzióromboló, ha a finom sárga lé tetején valami lapos fehér pamacs csücsül. A múltkor a receptgyűjteményemben ráengedtem a keresőt a madártejre, és 4 találat volt, az egyik régen mentett fájlt talán el sem olvastam soha; az volt benne, hogy az illető mikróban, egy tányérra szaggatja a felvert habot, és mikróban magas teljesítményen 1 percig főzi, és kész a habgaluska. A héten ki is próbáltam, de miután a mikrónk nem egy mai darab, nem lett tökéletes. A lányom kedvéért ma megismételtem a dolgot, és szerintem tökéletes lett, úgyhogy ha van valaki, akinek még rajtam kívül gondjai vannak a habgaluska készítésével, próbálja ki ezt a variációt.

Hozzávalók a szószhoz:

1,5 liter tej
csipet só
6 db tojássárga
10 dkg cukor
2 evőkanál vaníliás cukor
1 lapos evőkanál vaníliás pudingpor

Hozzávalók a habgaluskához:

4 tojásfehérje
csipet só
6 dkg cukor
1 evőkanál vaníliás cukor

A tejet a csipet sóval felforraltam. Közben (le nem véve szememet a tejről) a tojássárgákat kézi habverővel alaposan összekevertem a cukorral és a van. cukorral, a végén hozzákevertem a pudigport. Mikor a tej már jó meleg volt, kanalanként kevertem belőle a sárga elegyhez, hogy a hőkiegyenlítés nagyjából megtörténjen, majd állandó keverés közben hozzáadtam a forró tejhez, és hagytam, hogy összeforralódjon. Mikor ez megtörtént, hideg vízbe tettem, hogy gyorsan lehűljön (közben időnként kevertem rajta egyet-egyet).

Közben felvertem a tojásfehérjéket a sóval és a kétféle cukorral jó keményre. Vettem egy lapos tányért, egy evőkanállal galuska formákat szabtam belőle, és körbe tettem a tányért velük. Betettem a mikróba 900 wattos teljesítményre 1 perc 15 másodpercre, és amikor lejárt az idő, kikapcsoltam a mikrót, de még 30 másodpercig nem nyitottam ki az ajtaját. Így szép nagy galuskák maradtak. Ezt még kétszer ismételtem. (Én eredetileg felvertem mind a 6 fehérjét, de a negyedik adagot már nem főztem ki, mert elégnek találtam, ezért a hozzávalókat már ehhez képest javítottam.) A galuskákat beletettem a már alig langyos szószba, az első 2 adagra mertem belőle, a harmadikat hagytam fehéren a tetején. Ment a hűtőbe, legalább két óra kell, míg jól áthűl.
Ezentúl biztosan gyakori lesz nálunk ez a desszert.

1 megjegyzés:

chriesi írta...

Mmm nincs is jobb jó hidegen lehűtve. :D

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin