2008. szeptember 14.

Fokhagymás-sajtos csiga

Az utóbbi időkben kevesebb sütit sütöttem, mint régebben, hátha fogynánk is egy kicsit.
Ma viszont rám jött a süthetnék, valami sósat kívántam, mondván a jövő heti névnapi bulira csinálok egy próbasütést... Jó sikerült, kb. 1 órája vettem ki a sütőből, és 7 szem van belőle. igaz, vendégünk is jött az öcsém személyében (2 láda almával együtt), aki 2 falat között megjegyezte, hogy ugye máskor is sütök ilyet?!

Hozzávalók a tésztához:

2,2 dl tej
2 dkg élesztő (nekem most 11 g volt)
35 dkg liszt
1 teáskanál só
50 ml étolaj

Hozzávalók a töltelékhez:

13 dkg margarin
1 tojássárga
7 dkg reszelt sajt (lehetne turbózni füstölttel)
4 nagy gerezd reszelt fokhagyma
kevés só

A tetejére: tojásfehérje megkenni és valamilyen mag a szóráshoz

Kelt tésztát készítünk, és hagyjuk duplájára kelni, kb. 1 órát. Amíg kel, addig a tölteléknek valókat összedolgozzuk.
A tésztát kicsit átgyúrjuk, 3 részre osztjuk. Kb. 30x20-as téglalapokká nyújtjuk, megkenjük a töltelék harmadával és összetekerjük. 2 centis darabokra vágjuk, sütópapíros tepsire tesszük, hagyjuk még 20 percet kelni. Közben a sütőt bekapcsoljuk, a csigák tetejét megkenjük, picit sózzuk és megszórjuk a magokkal (nekem most tökmag és lenmag volt). 200 fokos sütőben 12-13 percig sütjük, hogy szép barna legyen a teteje.



Nekem most, mivel kevesebb volt az élesztőm, kelt majdnem 3 órát. Már többször teszteltem, hogy ha van időm, akkor nyugodtan lehet kevesebb élesztővel dolgozni, mert az idő "behozza" a hiányzó mennyiséget.
A töltelékkel egy kicsit trükköztem, az első adagra az alaptölteléket kentem, utána a többit megszórtam pluszban csípős porpaprikával, azt mondták a főkóstolók, hogy az még finomabb volt.
Ja, és legközelebb dupla mennyiséggel indítok!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin