2008. szeptember 14.

Vasárnap délelőtti nagyüzem I. - Dán kuglóf négyszögesítve

Amikor indul az egyetemi-főiskolai szezon, akkor vasárnap délelőtt nagyüzem van a konyhában; hol egy, hol két gyerek utazik vissza délután Pestre, így aztán a gondoskodó szülő sütni-főzni indul a konyhába. Általában készül süti, a vasárnapi menü, pluszban még valami egytálétel vagy pedig főzelék husival, amit el tudnak vinni a gyerekek magukkal.
Így alakult a mai nap is. Reggel a sütivel indítottam, a dán kuglóf volt a kiszemelt, de mivel több dolog várt a sütőre, és a kuglóf forma számomra mindig tartogat meglepetéseket, így átváltottam egy 30x20-as tepsire, és abban sütöttem. Finom, vastag, puha tésztája lesz így is, reggelire tejhez vagy kakaóhoz is kitűnő, de csak úgy eszegetni is jó.

Hozzávalók:

5 tojássárgája, 25 dkg cukor, 1 dl olaj, 1 dl víz, 25 dkg liszt, 1 sütőpor, 5 tojás fehérjéből vert kemény hab, 1 lapos evőkanál kakaópor

Kimérem a lisztet, hozzászitálom a sütőport, és alaposan összekeverem. A tojásfehérjéket egy tálban felverem. A tojássárgákat keverőtálba teszem, hozzáöntöm a vizet, és elindítom a keverőt. 5 dekánként hozzáteszem a cukrot, és addig keverem, amíg jó habos lesz. Akkor hozzácsurgatom vékony sugárban az olajat, ezt is jól elkevertetem a géppel, majd leállítom, és kézi keverésre váltok. Jön hozzá a sütőporos liszt, majd végül a felvert habot adom hozzá óvatosan.
Egy kizsírozott-lisztezett tepsibe teszem kb a felét (kicsit megdöntöm a tepsit, hogy az egyik végébe csurogjon a nagyobb része. Azután a maradék tésztához hozzászitálom a kakaóport, és a tepsi másik sarkához próbálom irányítani, aztán villával kicsit belekavarok, így szép mintás lesz.
180 fokos sütőben 40-45 percig sütöm, alsó-felső lángon. Félidőben le szoktam takarni a tetejét egy lappal, hogy ne barnuljon túl a teteje.


Most még pluszban ment hozzá 2 nagy alma kis darabokra vágva, citromozva és fahéjjal kicsit megszórva, és 1 marék megmosott mazsola. Ezt akkor tettem hozzá, miután a lisztet már elkevertem a tésztában. Ezenkívül volt, amikor csokimáz került a tetejére, volt olyan is, hogy egy csomó narancshéj került bele és víz egy része helyett narancslé...úgyhogy lehet variálni is!

/ Alchri receptje az Nlc fórumról/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin