2010. január 30.

Palócleves


Folytatva a hagyományos vonalat, palóclevest főztem. Egyszerű, de nagyszerű leves. Nem tudom, melyik az autentikus, a zöldség részét olvastam krumplival vagy répa-petrezselyemgyökérrel, én az utóbbi párossal szoktam, szerintem így ízesebb.

(És végre kicseréltem az eredeti, borzalmas fotót is; háttér: Fotókellék)



Hozzávalók 4 személyre

35 dkg színhús kisebb kockákra vágva - én most pulyka felsőcombból készítettem, de bármilyen húsból szoktam; talán a marha az igazi, de láttam birkából és sertésből is
1 közepes vöröshagyma apróra vágva
3 kis gerezd zúzott fokhagyma
1 nagyobb répa nem túl kicsi darabokra vágva
1 petrezselyemgyökér répamódra darabolva - nálam még tart a paszternák mánia, az került ebbe is:)
1 üveg konzervzöldbab
1 l húsleves vagy víz + 1 húsleveskocka
2 nagy evőkanál tejföl
só, bors, pirospaprika, őrölt kömény, babérlevél
zsiradék (olaj vagy zsír)

1 evőkanál zsiradékon üvegesre pirítottam a hagymát. Beletettem a húskockákat, fehéredésig kavartam, majd sóztam, borsoztam, köményt szórtam rá. A pirospaprika és a fokhagyma is belekerült, ezután mindjárt felengedtem annyi vízzel, amennyi éppen ellepte. Lefedtem, kb. 20 percig pároltam, beleraktam a babérlevelet, a zöldséget és a répát, újból fedőt tettem rá, majd addig főztem, míg minden roppanósan puha nem lett. Ekkor belekavartam a tejfölt, majd felengedtem kb. 1 liter vízzel. Beletettem 1 húsleveskockát, felforraltam, hozzáadtam a leszűrt zöldbabot, kóstoltam és utána ízesítettem, még 10 percig gyöngyöztettem fedő alatt.

Tartalmas leves egy tésztaétel vagy kelt tészta elé, ráadásul nagyon finom is.


7 megjegyzés:

pitypang írta...

Imádom!!4-és nálunk rajtam kívül senki sem szereti,ezért nem is szoktam készíteni :(
(én krumplit is teszek bele,és a többi zöldséget is)

Gyöngyi írta...

Cserélünk? én küldök egy burgonyás lángost egy tál levesért!

Vali írta...

Nálunk is nagy kedvenc. Én is teszek a zöldség mellé krumplit.

szepyke írta...

Aha, hát itt van, látom!:)
És főzve is olyan, mint sütve? Finom, édes, krémes? (mármint a paszternák)

Nina írta...

Beautiful food Kata!
see you soon!

Kata írta...

Andi, legközelebb küldök fénypostával neked egy adagot, jó?

Gyöngyi láttam a cserealapot, jöhet!

Vali, legközelebb úgy is kipróbálom, a férjem nagyon odavolt érte, régebben főztem már.

Szepyke, édesebb és "simább", mint a petrezselyem, igaz, én azt is nagyon szeretem.

Nina, thank you!

Gizi írta...

Már hetek óta készülök én is főzni. A hozzávalókat is beszereztem, és mindig elmarad. Na de most teljesen meggyőzött a látványa, és nem halogatom tovább. Addig is bekanalaztam itt nálad!!:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin