2009. február 17.

Mézes céklasaláta


Még mindig cékla, most savanyúságra vágytam. Régebben olvastam a Terebessnél egy mézes cékla receptet. Ez alapjában egy eltevős savanyúság, de ilyen apróság azért nem riasztja vissza az ember lányát. A múlt héten elkészült, pár napi hűtőben állás után megkóstoltuk, és rendben találtuk. Így jöhet a recept is. Azért előtte szólok, hogy az én családom mindent savanyúbban eszik, mint sokan mások; ezért zárójelben odaírom az eredeti mennyiséget is.

Hozzávalók:

2 kg cékla, 1,5 liter víz, 15 dkg méz (10 dkg), 1,5 dl 20 %-os ecet (1 dl 10 %-os), 1 lapos mokkáskanál őrölt kömény, 1 lapos evőkanál só, tormaszeletek

A céklát alaposan megsikáltam, és egy nagyobb lábosban megfőztem annyi vízben, amennyi ellepte. Bő 1 órát főtt, közepes termetű gyökerek voltak. Langyosra hűtöttem, megpucoltam, nem túl nagy darabokra vágtam. Tiszta befőttes üvegekbe pakoltam tormaszeletekkel együtt.
A vizet felforraltam a sóval és a köménnyel, levettem a tűzről. Beletettem a mézet és az ecetet, jól összekavartam. Az üvegekben levő céklára öntöttem, kihűtöttem, utána hűtőbe tettem. 5 üvegre való lett belőle.

Eredetileg szalicilt is írtak még tartósításhoz (mennyiség nélkül), de ekkora adaghoz szerintem teljesen felesleges, úgyis hamar megesszük:)

4 megjegyzés:

duende írta...

Váááóóóóóóóóó!!!!!!!!!!

Gyönyörű a fotód!!!!!!!
:))))))))))))

Puszi!

Vali írta...

A cékla salátát én is nagyon szeretem. Vettem én is, mézzel még nem próbáltam, hát itt van az ideje.
Én nagyon nem szeretem az ecetet, legtöbbször citromot használok.

Kata írta...

Jaj, Duende, ezt komolyan írtad? Köszi, köszi, jólesett:)

Vali, szerintem jó sok citromlével is jó lesz, egyensúlyba hozod a két ízt, neked ez nem okozhat gondot:) Szerintem itt a méznek van szerepe, kicsit átalakítja a cékla ízét, és persze egészségesebb is, mint a cukor - mert hogy mi megisszuk a levét is, nem megy kárba:)

duende írta...

Abszolúúúte komolyan!
Annyira szép! Tiszta, jók a színek, jó az elrendezés, meg minden!

:))))))))))))

A méztől egész más íze lesz, az almakompótomon éreztem. Sokkal teltebb, finomabb, mint a cukor. Persze nem occsó, sajna.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin