2009. február 27.

Szárnyasmáj rizottó


A "szárnyas" eredetileg csirke akart lenni. Későn eszméltem a hétvégén, és a kedvenc boltomban már csak pulykamáj volt, azért abból készült, de nincs különbség; legfeljebb annyi, hogy a pulykamájat többfelé kell vágni.

Hozzávalók 4 személyre:

50 dkg csirke- vagy pulykamáj, 1 közepes fej vöröshagyma, 1 evőkanál zsír vagy olaj, só, bors, majoranna, petrezselyemzöld, 1 adag zöldborsós rizs

A májat tisztítás után falatnyi darabokra vágtam, a hagymát pedig apró kockákra. A zsiradékot felforrósítottam, beletettem a hagymát, átpirítottam, felengedtem 2 kanál vízzel, hogy puhuljon, majd zsírjára sütöttem. Hozzátettem a májat, fehéredés után borsoztam és majorannát szórtam rá, lefedtem. Nekem engedett annyi folyadékot, amennyi kellett a fövéshez, de ha valami csoda folytán száraz lett volna, akkor öntöttem volna alá annyi vizet, hogy a máj feléig érjen... Éppen csak addig kell főzni, amíg a közepe már nem véres, ez kb. 10-12 perc. Levettem a tűzről, megsóztam, és hozzákevertem a rizshez. Megkóstoltam, kicsit utánafűszereztem, hozzáadtam még egy kis petrezselyemzöldet.
/Nyáron vagy ősszel tettem volna hozzá darabokra vágott zöldpaprikát és paradicsomot is./

Szépen lehet tálalni, ha egy kör alakú, nem túl nagy edénykébe kicsit beletuszkolom, a tányérra borítom, és reszelt sajtot szórok rá, ami kicsit megolvad a meleg rizottón.

7 megjegyzés:

duende írta...

Hú de jól néz ki!

Nem fogod elhinni Kata, de mára rizottót fogok csinálni ebédre. Már tegnap megvettem hozzá a gombát. :)))

Régen ettem rizst, és megkívántam. Egyébként tényleg nem rajongok érte, de rizottónak szeretem. :)

Májjal meg... isteni lehetett!

Névtelen írta...

drága Kata

értékelendő az igyekezeted, de amíg csak a képet látja az ember a blog.hu-n, addig valami rendkívül gusztustalan dolgonak tűnik legalábbis kinézetre. Fogjuk ezt a fényképre.:)

Kata írta...

Duende, mi szerintem minden formában szeretjük a rizst. Gombával is készítettem már, meg mindenféle vegyes zöldséggel és barnarizzsel is.

Drága Névtelen!
Vettem az adást, szíved joga kritizálni. Biztosan nem ez a legjobb fotóm, de mentségemül legyen mondva, most tanulom a dolgot. Ha elkészíted, és küldesz egy jobbat erről az ételről, ideteszem az enyém alá, de természetesen legalább egy nicknév szükségeltetik hozzá...

duende írta...

Ne is törődj vele, Kata... Kritizálni könnyű, a legkönnyebb.
Főleg gyáván-névtelenül.

erős ildikó írta...

Szia!
Én nem vagyok rizses, ha köretről van szó, de a rizottókat szeretem. Ráadásul a hűtőben csücsül kb. fél kiló csirkemáj. Eddig nemigen tudtam, mi is legyen vele, de most megvan! Köszi!

dortimcsi írta...

Az imént faltuk be a te recepted alapján készült csibemájas rizottót...Siker!:D Ilyet máskor is csinálok: gyors, egyszerű és finom.
Ja és a rizs készítési mód is bevált: végre nem ragadt, tapadt:)

Kata írta...

Duende, Napmátka, köszi!

Éva, a legjobban annak örülök, ha a leírásom alapján jól sikerül valami. Köszi, hogy megosztottad velem:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin