2009. július 8.

Cicatelli tészta gombamártással


A piacon szert tettem egy kisebb csomag barna érdestinóru gombára. A gombaszakértő azt mondta, hogy a vargányához hasonlóan készítsük el. Két receptet találtam, amiből kiindultam, az egyiket Ízbolygónál, a másikat Zsuzsinál. Ezekből alakult ki a mi ebédünk.

Hozzávalók nálam 3 személyre

kb. 35 dkg barna érdestinóru, 1 kisebb hagyma, 8-10 dkg húsos füstölt szalonna, 25 dkg mascarpone sajt, 2 dl tej, só, bors, friss rozmaring
25 dkg cicatelli tészta, parmezán a tetejére

A tésztának főzővizet melegítettem.
A hagymát apró kockákra vágtam, a gombát pucolás és kukactalanítás:( után falatnyi darabkákra. A szalonnát vékony csíkokra szeleteltem, kiolvasztottam a zsírját, kitettem egy tányérra. Beletettem a hagymát, majd amikor üveges lett, hozzátettem a gombát, sóztam, borsoztam, befedtem, kb. 5 percig pároltam. Hozzákanalaztam a mascarponét, beleöntöttem a tejet, kóstolás után újabb só és borsszórás következett, valamint hozzáadtam az apróra vágott friss rozmaringleveleket.
A közben megfőtt tésztát beletettem, átforgattam, tálaltam. A tányéron parmezánsajtot szórtunk a tetejére.

5 megjegyzés:

Gabah írta...

Ó, mindenhol csodás gombákat látok! Mostmár tényleg haza kell mennem! Inkább becsukom a szemem szombatig! ;-)

Chef Viki írta...

Melyik gombásnál voltál???

Ez marha jó!

Kata írta...

Gabah, te nem írhatsz ilyesmit, mert mit szóljak én, aki folyamatosan nézi a tengeri herkentyűidet...és a szalonkáról még nem is beszéltem:))

Viki, a gombaszakértőnél, az ajtóban. Csak jobban vedd szemügyre, mint én tettem, mert mint írtam, kukacos volt, az egyiket (a legnagyobbat) ki kellett dobjam...drága tanulópénz volt. Inkább tán kicsiket próbálj kérni!

Gabah írta...

:-))) Cseréljünk! Én adok neked herkentyűt, te adsz érte gombát! ;-)

lúdanyó írta...

Nagyon tetszik ez a recepted! Gombával már én is megjártam, kukacos volt mind, ki kellett dobnom :( Legközelebb egyenként fogom őket végignézni.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin