2009. július 29.

Paprikás-paradicsomos-bazsalikomos spagetti


Van olyan, amikor az ember elkezd valamit főzni receptből, azután kicsit más sül ki belőle, ilyen volt tegnap is. Erre a tésztára a szülője sem ismerne rá, de csettinteni lehetett, isteni finom volt.

Hozzávalók 3-4 személyre:

3 gerezd fokhagyma (15 Ft)
6 szép lucullus paradicsom (75 Ft)
2 kápia paprika (50 Ft)
1 csokor bazsalikom (a kertből, kb. 100 Ft)
2 ek olívaolaj
1 ek balzsamecet
só, bors, pici cukor
25 dkg spagetti (120 Ft)
parmezán sajt a tetejére (kb. 150 Ft) - helyettesíthető más sajttal is

A fokhagymát és a bazsalikomot apróra, a paprikákat négy részre és szeletekre vágtam. A paradicsomoknak csak úgy natúron lehúztam a héját (szépen engedték, mert jól meg voltak érve), kimagoztam és felkockáztam őket.
Az olívaolajon a fokhagymát kicsit megpirongattam, beletettem a paprikacsíkokat, kb. 5 perc alatt roppanós puhára pároltam. Rádobtam a paradicsomot, sóztam, borsoztam, meglocsoltam a balzsamecettel, icipici cukrot raktam bele, kicsit szottyosra főztem kislángon.
Közben megfőztem a spagettit, és leszűrve, fél pohár főzőlével együtt a szószba öntöttem, összekavartam. A tányéron parmezánnal szórtuk meg.

3 megjegyzés:

Gyöngyi írta...

Nagyon finom, pláne ilyen melegben..

Zsazsa írta...

Szia!
Tetszik ez a recepted, én is szoktam így kitalálni kajákat és azok mindig olyan finomak.
Ja és jó a blogod is ,tetszik!:)

Kata írta...

Gyöngyi, igen,finom volt. A balzsamecet jól megbolonditotta az izét.

Demyke, köszi! Ugye milyen sikerélménye tud lenni az ember lányának?:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin