2010. május 7.

Diós zabpelyhes keksz - Segítsüti 2. verzió


Terveztem, hogy kipróbálom a sütit mák helyett dióval, mert szerencsére dió mindig van itthon:) Ezenkívül pedig egyszerűsíteni akartam, hogy a lemon curd elkészítése ne riasszon el senkit, ezért azt lecseréltem tejfölre, valamint apró változtatások történtek még.
Jelentem, működik a dolog, ez is nagyon jó lett!

Hozzávalók:

15 dkg liszt
10 dkg darált dió
15 dkg kristálycukor
csipet só
1/2 mokkáskanál fahéj
1 csapott teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál sütőpor
1 citrom reszelt héja

12 dkg vaj kis kockákra felvágva
6 dkg zabpehely
10 dkg leszűrt, kinyomkodott rumos meggy (vagy 5 dkg aszalt gyümölcs) apró darabokra vágva
6 dkg tejföl
1 teáskanál vanília aroma
2 teáskanál citromlé

Az összeragasztáshoz: meggylekvár
A szóráshoz: porcukor

A kekszhez az első 8 összetevőt jól elkevertem. Hozzátettem a felkockázott vajat, összemorzsoltam. Utána tettem bele a zabpelyhet, a gyümölcsöt, a tejfölt, a vanília aromát és a citromlevet, ezekkel összegyúrtam a masszát. Kinyújtottam lisztes deszkán és kiszúróval virágokat vágtam belőle.

Sütőpapíros tepsiken 180 fokos, légkeveréses előmelegített sütőben 12-14 perc alatt sültek meg. Amikor kihűltek, összeragasztottam a lekvárral, a tetejüket kicsit megporcukroztam.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Remek és nagyon kis guszták :)

Kata írta...

Köszi Bianka, aranyos vagy:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin