2010. május 23.

Mozart torta Mohától


Ajándékba, szülinapra sütöttem tortát pénteken; Mohánál találtam végül meg, aki Maxtól kapott ihletet. Gyakorlatilag hárman háromféle tortát sütöttünk végül. Az enyém Moháéra hasonlít, csak én időhiányban voltam szokás szerint, így kicsit könnyítettem a metóduson. Alapnak a megszokott kakaós piskótámat sütöttem, valamint a nutella-marcipán részt változtattam meg. Sajnos az ízéről nem tudok beszámolni, a keverőedények széléről vett minta alapján biztosan nem lehet rossz;) Kinézetre azért Moháé sokkal szebb, van még mit tanuljak tőle...

Hozzávalók:

4 tojásból sütött kakaós piskóta

A krémhez:

6 tojás
25 dkg kristálycukor
1 teáskanál vanília kivonat
3 evőkanál liszt
csipet só
1 kisebb evőkanál zöld mandulaaroma
3 dl tej
20 dkg puha vaj
2 evőkanál porcukor
20 dkg marcipán massza
5-6 evőkanál nutella

A díszítéshez:

2 kocka étcsokoládé + 1 kisebb evőkanál olaj

Megsütöttem a piskótát, amikor kihűlt, kettévágtam.

A krémhez a tojásokat, a cukrot, a vaníliát, a mandulaaromát, a sót és a lisztet kézi habverővel alaposan kikevertem, hozzáöntöttem a tejet. Először közepes lángon - nagyon vigyázva - folyamatos keverés közben melegítettem, majd kisebb lángra kapcsolva addig kavargattam, amíg forráspontig melegedett és besűrűsödött. Hideg vízbe tettem az edényt és kihűtöttem.
A vajat robotgéppel összehabosítottam a porcukorral, hozzádolgoztam a kihűlt főzött krémet. Keveset - kb. 5 kanálnyit - egy kivágott neylonzacskóba tettem.

A piskóta alsó részét megkentem vékonyan zöld krémmel. A marcipánmasszám elég száraz volt már, ezért nem nyújtottam ki (egyébként is nagyon féltem tőle, még életemben nem csináltam ilyet, töredelmesen bevallom...), hanem villával összedolgoztam annyi nutellával, hogy sűrű massza lett belőle. Kiskanállal osztottam a krém tetejére, vizes kézzel óvatosan meglapogattam, hogy egyenletesebb legyen a teteje. Erre kentem még a zöld krém nagyobbik részét, majd rátettem a piskóta tetejét. A maradék krémet a tészta tetejére és az oldalára simítottam, a szélére a zacskóból krémrózsákat nyomtam. Ekkor hűtőbe tettem éjszakára pihenni.

Másnap a csokit megolvasztottam, öntöttem bele olajat, és kiskanállal a tetejét bevonalkáztam. A lányom a krémrózsák tetejére helyezett egy-egy ezüst cukorgyöngyöt.

6 megjegyzés:

egycsipet írta...

Mmm, de megkóstolnám! :)

Bianka írta...

Ez igen, nagyon szép. Én is kérhetek :)

Moha írta...

Nagyon szép lett! Én is újra fogom sütni a hétvégére ajándékba, már van a fejemben egy változtatás.

Belly írta...

Nemsokára ezt fogom elkészítenmi egy bulira,már nagyon rég kinéztem.

Felhőlány írta...

Nekem bizony tetszik! :) Nálam is tervben volt a hétvégére ez a torta, de külső program miatt meghiúsult a sütögetés... Biztos, hogy hamarosan pótolni fogom! Nagyon jól néz ki! :)

Kata írta...

Köszönöm mindnyájatoknak:)
Kíváncsian várom, mit változtattok rajta.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin