2011. február 10.

Anti-fánk projekt - VKF! XL.

Rakosgattam egy receptet; gyorsan elkészíthető fánk lett volna, nem kelt tésztájú, olyan, amit a benne lévő tojás fúj fel. Ezt tartogattam az aktuális VKF-re TücsökBogárnak, hogy le ne maradjak erről a fordulóról is. Mert mi szeretjük a fánkot! Van is már a blogomon, mindjárt össze is gyűjtöm... Már csak azért is, mert a képen látható fánknak nem fogom leírni a receptjét. Kétszer futottam neki, de buktam a dolgot. Igaz, második alkalommal, teljesen más technikával készítve, az utolsók - amik a képen vannak - némi plusz liszt hozzáadásával már egészen jók lettek. Szerintem annyira tojásnagyság-függő a dolog, hogy pontos receptet adni hozzá nagyon nehéz lenne... De hogy azért legyen recept is, leírom az öntetét, mert az finom lett! Igaz, az adag alaposan elméretezett volt, a leírt adag fánk többszörösére is elég lett volna. Azért megpróbálok ebből egy normalizált adagot közzétenni... Részeges mazsolás, diós öntet (3-4 személyre) Hozzávalók: 1 kis marék mazsola 1 evőkanál konyak 1,5 dl narancslé 1,5 dl fehérbor 3-5 dkg cukor 1 kis marék durvára vágott dió 1 dkg étkezési keményítő csipet só A mazsolát váltott vízben, alaposan megmostam, leszűrtem. Ráöntöttem a konyakot, felforraltam, félretettem. Kis lábosba öntöttem a bort, a narancslevet, a cukrot és a diót, felforraltam. (Kóstoljuk meg, elég édes-e.) Közben 1 evőkanál hideg vízzel összekevertem a keményítőt, beleöntöttem a lábosba, egyet hagytam rottyanni, utána levettem a tűzről. Beletettem a konyakos mazsolát, ezzel készen is volt. Melegen és langyosan érdemes tálalni; egyszerűen leönteni vele a fánkokat, vagy csak úgy belemártogatni:) ez tényleg finom! Ja, és a bevált fánkreceptek: Farsangi fánk Mini egérke fánkok és ami még készült nálunk: Moha fánkja

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

A XXXX helyett inkább írjunk XL-t, merthogy római számokkal így írják a 40-et:)

nagyi50 írta...

Kedves Névtelen :)
Ha jól tudom akkor ez így helyes , ugyanis a 40-dik VKF. :)

Bianka írta...

Szerintem inkább a fenséges ételekkel foglalkozzunk, ez nem iskola...:)))

Kata írta...

Névtelen, igazad van, átjavítom:)

Nagyi50, szerintem egyidősek lehetünk, és régen jártunk suliba; nekem meg utána kellett volna néznem, nem tettem...

Bianka, köszi:)

Vali írta...

Szia!
Én meg megsütöttem az ANTIfánk2-öt.

Viki írta...

Én meg megnéztem mind a kettőt :)

Névtelen írta...

Nem bántó szándékkal írtam, amit írtam, Bianka. És lehet, hogy ez nem iskola - valóban nem -, na de azért... És mi tagadás, én még ugyan nem vagyok nagyi, de májusban leszek 50:)

Viki írta...

Hmmmmm, én meg elmultam 60, igen hatvan, de a nevemet sohasem szégyenlen megjelentetni. Ha névtelenük jelenetkezik be valaki valahova, akkor legalább az írása végére biggyessze már oda a nevét, vagy legalább valami nick nevet.
No ez is OSKOLA :))))

Viki írta...

névtelenük = névtelenül

Kata írta...

Viki:))))

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin