2011. február 26.

Bolognai spagetti


Időnként meglepődöm, hogy milyen receptek nem kerültek fel még a blogra; ez is azok között volt.

Hozzávalók 4 személyre:

50 dkg darált hús (nem szoktam ragaszkodni semmilyen fajtához)
1 nagy fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
1 kisebb zellergumó fele
2 közepes sárgarépa
140 g sűrített paradicsom
1/2 teáskanál oregánó
1/2 teáskanál bazsalikom
1/2 teáskanál kakukkfű
1 csipet rozmaring
1 csipet csilipor (elhagyható)
3 babérlevél
só, bors
2-3 evőkanál olaj
50 dkg durum spagetti

a tálaláshoz: reszelt (parmezán)sajt

A zöldségeket megtisztítjuk. A vöröshagymát apróra vágjuk, a fokhagymát megzúzzuk, a répát és a zellert pici kockára vágjuk. (Én időspórolás céljából ezeket késes aprítóval végeztem, pillanatok alatt készen volt.)

A felhevített olajon megpirítottam a vöröshagymát, hozzátettem a többi zöldséget, átpirítottam azokat is. Beletettem a darált húst, fehéredésig sütöttem, majd sóztam, borsoztam, beletettem a többi fűszert. Hozzáöntöttem a paradicsomot és duplaannyi vizet; összekevertem, lefedtem, és 40-50 percig kis lángon rotyogtattam. Ha kell, akkor lehet még a vizet pótolni.

Közben megfőztem a spagettit, belekevertem a mártásba. Tálaláskor reszelt parmezánt szórtunk a tetejére.

5 megjegyzés:

Gyöngyi írta...

Kata, küldheted máris:)

Bianka írta...

Nálunk most fogyott el, de jöhet a következő adag. Imádom :)

Éva írta...

Jó ötlet a jövőheti menüimhez! Finom szeretem

Raindrop írta...

Kifogom próbálni, mert 2 egyforma receptet bolognaiból még nem láttam, és mi imádjuk. :)

Kata írta...

Györgyi, nyissad az ablakot!!!:)

Bianka, nálunk is jöhetne a következő...

Éva, előtted a pálya!:)

Raindrop, ez a recept nálunk bejött; jobban szeretem így zöldségekkel, mintha csak fűszerezett paradicsomszósz lenne benne. Kíváncsi leszek, nektek is ízlik-e, habár nem hinném,hogy megbukik:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin