2009. május 27.

Hajtovány Limarától


Erről csak ezt az icipici képet tudtam kivágni, egyik fényképen sincs normális méretben.

Ez egy csúcs sós ízesítésű (pék)sütemény, nagyon szeretjük, többször készült már. Aki csak megkóstolta, mindenkinek nagyon ízlett eddig. Egyetlen hátulütője van a dolognak, hogy kicsit több vele a munka, mint mondjuk egy stanglival vagy pogácsával. A születésnap előtti héten Nők Lapja Café fórumjain barangoltam egy kicsit, és megütötte a szememet egy cím, mégpedig valaki pont azt feszegette, hogy készítse elő a hajtoványt, ha másnap frissen szeretné vinni valahová. Valaki azt tanácsolta, hogy amint kihűlt, tegye nejlonzacskóba és úgy a mélyhűtőbe, és az akció napján pedig hideg sütőbe téve 180 fokra felmelegítve tökéletesen friss lesz. Én hittem az embernek, így kedden ezzel kezdtem a sütögetést; persze "leteszteltük" a minőségét, de a többivel az ajánlottak szerint jártam el. És lőn tökéletes végeredmény, szombaton is ugyanolyan finom volt, mint sütés után, így bátran ajánlom bárkinek.

Hozzávalók:

1 kg liszt (BL-55, de szokásom szerint 5 dkg teljes kiőrlésű is került bele), 5,5 dl tej, 2 tojás sárgája, 1 dl olaj, 1 ek só, 5 dkg friss élesztő, csipet cukor

Az élesztőt 1,5 dl langyos-cukros tejben felfuttattam. A lisztet a sóval összekevertem, hozzáadtam az élesztős tejet, majd bedagasztottam géppel a többi tejjel és a tojással, majd a végén az olajjal is. Hagytam duplájára kelni.

Közben elkészítettem a krémet a következőkből:

20 dkg szoba hőmérsékletű margarin, 1 tojás, összesen kb. 25 dkg reszelt sajt - minél több fajta van benne, szerintem annál finomabb, és feltétlenül legyen benne füstölt is -, 1 kk só, 2 ek tejföl

Ezeket villával homogén masszává kevertem.

Amikor a tészta megkelt, kicsit átgyúrtam, és 3 felé osztottam, nekem így könnyebb kisebb csigákat formázni belőle.

A gombócokat egyenként jó széles, kevéssé magas téglalappá nyújtottam, megkentem a krém harmadával, feltekertem. Ferdén trapéz alakúra szeleteltem, ügyelve arra, hogy a a végek alulra kerüljenek, és sütőpapíros tepsire sorakoztattam őket kicsit távolabbra egymástól. Kb. 25-30 perc letakarva pihentetés után tojással megkentem, sajttal és tökmaggal szórtam a tetejét, 170 fokos légkeveréses sütőben 15-17 perc alatt megsütöttem.

5 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Szia! Nézz be kérlek hozzám!

A hajtovány már nálunk is járt, hatalmas sikerrel :-) Gyönyörű!

duende írta...

Nézz be hozzám, légyszi! :)

Kata írta...

Lányok, megtiszteltetek, nagyon köszi itt is!

A hajtovány pedig finoooom!

Limara írta...

nagyon-nagyon örülök! :))

erős ildikó írta...

Köszi az ötletet a süti előkészítéséhez!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin