2009. május 12.

Szabálytalan aloo gobi - brokkolival



Tegnap valami jó fűszeresre vágytam, valamint volt egy felhasználandó brokkolim itthon. Sokáig keresgéltem, aztán bevillant, hogy mi lenne, ha a brokkolit karfiol helyett használnám, de akkor kell mellé valami, mert fél kiló brokkoli magában kettőnknek nem elég. Ekkor jött a mentő ötlet az aloo gobi személyében...szerintem nagyon jó lett így is, sőt a zöld brokkoli jól mutatott a krumpli mellett.

(Amikor nincs szezonja a karfiolnak-brokkolinak, szeretem őket indiai ételekhez felhasználni, mert ide jöhet az összes része, még a torzsájuk is; nem hiába fizetünk érte egy vagon pénzt.)

Hozzávalók (az eredetit írom, csak annyi a történet, hogy a karfiol helyett 1/2 kg brokkoli volt):

1 nagy fej karfiol, 5 közepes krumpli, 1 nagy fej vöröshagyma, 3 gerezd fokhagyma, egy jó darab friss gyömbér, 2 paradicsom vagy 3 ek sűrű paradicsomlé, 1 tk egész római kömény, 1 tk mustármag, 2 tk kurkuma, 2 tk őrölt koriandermag (én mozsárban törtem meg), 2 tk cayenne bors vagy pirospaprika (nálam édes paprika+kevés chilipor), 2 tk garam masala fűszerkeverék, só, bors, friss koriander (én már pont tudtam egy kicsit szedni az ültetvényemről, hiányában petrezselyemzöld kell), 4-5 ek olaj

Érdemes mindent előkészíteni, ahogy szoktuk látni főzős műsorokban, legalábbis amit szétszedni-aprítani-morzsolni kell, plusz legyen a kezünk ügyében minden fűszer, a kupakok levéve a tetejéről, mert gyorsan kell dolgozni.

A karfiolt szétszedjük falatnyi darabokra, a torzsáját is ahol kell, meghámozzuk, darabokra vágjuk. A krumplit meghámozzuk, felkockázzuk kis darabokra. A vöröshagymát, a fokhagymát és a gyömbért is a lehető legapróbbra vágjuk. A paradicsomot meghámozuk és kockákra vágjuk.

Egy lábosba szárazon megpirítjuk a római köményt és a musármagot, míg az illatát meg nem érezzük. Ezután olajat öntünk rá, rátesszük a vöröshagymát és a gyömbért, kis lángra tesszük, mehet bele a fokhagyma is, puhára pároljuk. Hozzáadjuk a kurkumát és a cayenne borsot. Erre dobjuk a krumplikockákat, átforgatjuk, és nagyjából 5 percig puhítjuk-keverjük, hogy a krumpli kicsit puhuljon. Erre először a paradicsomkockák jönnek, utána a karfioldarabok, majd utána az őrölt koriander és a garam masala, ezt alaposan összekerjük. Sózzuk, borsozzuk, majd aláöntünk 1 decinyi vizet, befedjük, és kb. 15-20 percig főzzük, hogy a zöldségek megpuhuljanak.

Azt írták, hogy rizs vagy indiai kenyér kéne hozzá, de mi így magában szoktuk enni.

(Bocs, de nem tudom, honnan van, ez is egy cetlis recept. Kipróbáltam vagy 3 félét, ez jött be.)

6 megjegyzés:

duende írta...

Ezt mentettem, Kata, nagyon tetszik! :)

lúdanyó írta...

Ez is nagyon finom lehet ! Csak tudnám, hogy mikor főzöm meg azt a sok mindent, amit elmentek magamnak a számítógépen :)

Kata írta...

Duende, örülök, hogy tetszik neked is. Jó fűszeres!

Lúdanyó, én is pont így vagyok ezzel:))) Van szerintem több, mint ezer összegyűjtött receptem (csak a gépen), meg rengeteg receptesújság és fecni, kivágás... És alig főztem még meg egy részét, pedig igen változatosan eszünk; de ez van, mindig hirtelen ötlettől vezérelve választok, de majdnem mindig jól:)

erős ildikó írta...

Hasonló gondokkal küzdök, mint Lúdanyó...
Nem ismertem ezt az ételt, de nagyon szeretjük a fűszeres-krumplis ételeket, így biztos, hogy kipróbáljuk, köszi!

Kata írta...

Napmátka, szerintem vagyunk így néhányan:)))
Örülök, hogy neked is tetszik. Ráadásul még vega is, most én is rá vagyok kattanva a zöldségekre. És ez így lesz nyáron is, ha jön a zöldségkavalkád. Olyankor nem tudom, hogy melyiket hagyjam ott a piacon...ó de várom már!

trinity írta...

Mostanában mi is egyre több zöldségeset eszünk...Ez ráadásul jó fűszeres is, finom lehetett!!!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin