2009. május 14.

Karalábészósz húsgombóccal


Csúúnya dolgokat művelek időnként... Például leegyszerűsítek ételeket, most (jobban mondva már évek óta) a töltött karalábét. Azért, mert így jóval egyszerűbb. Azért, mert nem kell válogatni a karalábékat hozzá, hogy nagyjából azért egyformák legyenek, sőt még vájkálni sem kell. És főként azért, mert az íze ugyanolyan finom, mint elegáns kinézetű társának.

Hozzávalók 4 személyre:

4 megtermett vagy 6 közepes karalábé, 40 dkg darált hús, 6 -8 dkg rizs, 1 tojás, 1 közepes vöröshagyma, só, 1 púpos tk pirospaprika, 1 púpos tk cukor, 1 csokor petrezselyemzöld, bors, kb. fél liter húsleves vagy 1 húsleveskocka, 2 dl tejföl, 1 tk + 3 ek liszt, 2-3 ek olaj

A karalábékat meghámozom, vékony hasábokra vágom. A hagymát és a petrezselymet felaprítom. A húst egy tálba teszem, hozzáadom a tojást, a rizst, a hagyma és a petrezselyem felét, sót, borsot, a pirospaprikát és a teáskanál lisztet, összekeverem, majd kismaréknyi adagokból gombócokat gyúrok belőle (nekem 11 db lett most).
Az olajat felforrósítom, beleteszem a cukrot, addig keverem, amíg aranybarnára színeződik. Azonnal ráteszem a karalábét és a maradék hagymadarabokat, keverem-pirítom, közben megszórom frissen őrölt borssal. Amikor kis színt kaptak, megsózom, rászórom a maradék petrezselymet, átforgatom, felöntöm húslevessel vagy vízzel és húsleveskockával úgy, hogy kicsivel a karalábé fölött legyen a szintje. Ha felforrt, ellenőrzöm az ízét, ha kell, utánaízesítek, és beleteszem a húsgombócokat.
Lefedem az edényt, kislángra állítom, és kb. 25 percig főzöm.
Közben habarást készítek a tejfölből és a lisztből, felengedem a meleg főzőlével, az ételhez adom, és még 10 percig hagyom bugyogni, utána elzárom.

7 megjegyzés:

Vali írta...

Szia!
Fehérje napomra megcsinálom, persze csak nekem, mert a fiúk nem eszik.
Már régen készítettem.
Én nagyon szeretem.

Ancsika írta...

De érdekes! én is így csinálom a "töltött karalábét" :)))

duende írta...

Hát ezer köszi! Eddig pont az tartott vissza a töltött karalábétól, hogy olyan macerás, pedig nagyon szeretem! Ez hihetetlen jó ötlet, Kata! :)

erős ildikó írta...

Tényleg nagyszerű újítás, nekem is tetszik! Azon gondolkodom, hogy még tepsibe is le lehetne rakosgatni rétegezve a hozzávalókat (rakott karalábé (kel helyett).
De a legfőbb, hogy van megint finom, friss karalábé! Ilyenkor szeretem igazán!

Kata írta...

Látjátok, nincs új a nap alatt, Mian is pont így csinálja; de örülök, hogy ötletet tudtam adni:)

Nekem meg Napmátka ötlete tetszik, a rakott karalábéval. Tavaly nyáron volt, hogy "túltengésünk" volt belőle, és napokig váltogattuk a karalábés ételeket, rakottan meg pikk-pakk elfogyott volna...én meg ezt köszönöm!

Kata írta...

Ez vicces, a múlt hét elején nálunk is ugyanilyen volt ebédre. :)))) (Csak nem tudtam lefényképezni, ezért nem tettem fel.) Friss, zsenge karalábéból isteni volt.

Kata írta...

Hát a Katák tartsanak össze (főzésben is):)))

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin