2009. május 1.

Spárga sonkával, csőben sütve




...vagy ilyesmi, mert nincs hivatalos neve, ez volt az ebéd, egyben nálunk a spárgaszezon megnyitója. Meg is ettük ketten az egész adagot, ahogy kell, mert nagyon jó volt:)

Hozzávalók 2 személyre:

50 dkg (fehér) spárga, 15-20 dkg füstölt sonka (legközelebb húsos szalonna, mert a sonka nem tart már sokáig sajnos), 1 tojás, 2 dl tej, 2 dl tejföl, só bors, oregánó

Kevés vizet tettem forrni a pici sóval a párolóedény aljában. Közben a spárgát vihartempóban zöldséghámozóval meghámoztam, a legalsó végétől megszabadítottam. A spárgákat a párolótálba tettem, kicsit sóztam, borsoztam, lefedtem; kb. 12 perc alatt nagyjából roppanósak lettek.
Közben a sonkát vékony csíkokra vágtam. Forró serpenyőben átsütöttem, zsiradék nem kellett alá, mert volt a sonkán egy réteg fehér zsírréteg is. Kivettem a sonkát, az ottmaradt kevés zsírra és a pörkanyagokra óvatosan részletekben ráöntöttem a tejet, ami fellazította az ottmaradt értékes és jóízű részeket. Ezután hozzátettem a tejfölt, kézi habverővel összedolgoztam, icipicit sóztam, bővebben borsoztam, egy mokkáskanál oregánó került még bele. Beleütöttem a tojást, azzal is megkavartam.
Kör alakú (pite)formát - 23 cm átmérővel - kicsit kizsíroztam, sugár alakban belefektettem a spárgát. Közé szórtam a sonkacsíkokat, ráöntöttem a mártást, és 200 fokos sütőben 35 perc alatt megsütöttem.

Mikróban is készítettem már (van ún, CRISP funkcióm, amivel mintha sütőben sütném, csak kb. feleannyi idő alatt van készen, nagyjából 15 perc alatt).

6 megjegyzés:

duende írta...

Isteni finom lehetett! Bárcsak tudnék valahol már én is szép friss spárgát venni!

Kata írta...

Nem fogod elhinni, hol vettem: a Tescoban. Gyönyörű frissek-harmatosak voltak, roppantak... Véletlenül maradt egy kis darab a párolóban, csak ebéd után vettem észre, bekaptam úgy magában, és rájöttem, hogy így is tudtam volna szeretni:)

trinity írta...

Nyerő a spárga csőben...Május végéig spárga lesz spárgával nálunk:)))

Én a héten az Aldiban, másodjára pedig az Intersparban vettem-és friss és olcsó volt!!Fél kg 250.-ft....

duende írta...

Nem járok ilyen helyekre az a baj...

Elhiszem Kata, én a spárgát szinte natúran, kicsit megpárolva szeretem a legjobban, vagy ahogy Trinity is készítette: hollandi mártással. Isteni zöldség!

erős ildikó írta...

Mindenki spárgázik, és már annyira irigykedem, hogy én is fogok!
Remek a recepted!

Kata írta...

Lányok, köszi:)

Duende, nálunk piacon nem nagyon van, muszáj ilyen helyekre is időnként betérni, meg különlegesebb dolgokat csak ilyen helyeken tudok venni...
Szerdán a piacon volt egy helyen zöld, 1000 Ft/kg-ért...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin