2009. november 1.

VKF! XXIX. - Húsgombócos kelbimbóleves


Ezt az ételt Fűszeres Eszternél találtam még tavaly, azóta kisebb változtatásokkal többször meg is főztem már, mert leves létére még mutatós is, ráadásul nagyon finom. Az aktuális VKF-re is pont passzolt az étel, valamint éppen befutott a kelbimbó is a szezonális zöldségek közé.



Hozzávalók nálam:

1 kg kelbimbó
50 dkg darált sertéshús
5 dkg darált, húsos füstölt szalonna
1 nagy fej vöröshagyma
kb. 4 ek kenyérmorzsa
1 nem túl nagy tojás
1 húsleveskocka (vagy másfél liter húsalaplé)
1 dl tejszín
1 evőkanál liszt
chilis olaj
3 szál petrezselyemzöld
friss vagy szárított majoránna
só, bors, őrölt (római) kömény

A hagymát apróra vágtam, a harmadát a darált húshoz tettem, a többit az olajon megpirítottam. Hozzátettem a megtisztított kelbimbót, átráztam az olajon néhányszor, majd 1,5 liter vízzel felengedtem, 1 húsleves kockát beledobtam, lefedtem, nagy lángra tettem.
Közben a húst összekevertem a szalonnával, kevés sóval, borssal, apróra vágott petrezselyemzölddel, a tojással és annyi zsemlemorzsával, hogy gombócolni lehessen. Apró gombócokat formáztam Eszter ajánlása alapján, nagyjából akkorákat mint a kelbimbók voltak.

Amikor a leves felforrt, utánaízesítettem sóval, borssal, őrölt köménnyel és majoránnával, beledobtam a gombócokat. Jó 40 percet főtt, amikor minden puha lett benne. A lisztet a tejszínnel és kevés meleg levessel összehabartam, a fővő leveshez tettem, készre főztem.

Aki akarta, az a tányérján locsolt a tetejére csípős olajat, nagyon finom lett tőle.

4 megjegyzés:

Notburga írta...

Ez abból a kis zöld kelbimbókból fözöd?

Kata írta...

Igen, ezt abból:)) Sőt, miután ez friss volt, egyenként szépen lepucoltam őket, de szerintem megéri. Ha mirelitből főzöm, akkor 2 zacskó 400 grammosat szoktam venni belőle.

Rékamanó írta...

Szia Kata. Szép jó reggelt kívánok

Gabriella írta...

Szia, szia,
Ez ismét klasszul hangzik!! Én most lemaradtam a VKF-röl. Na, majd legközelebb. :-)))))

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin