2009. november 26.

Currys répakrémleves


Úgy látom, nemcsak nálunk dúl a krémleves szezon, hanem a bloggerek jó részének a konyhájában is fő valamelyik változat. Az a jó, hogy rengeteg variációs lehetőség van, lehet az alap összetevőket is variálni, valamint a fűszerezés is számos lehetőséget rejt. Én most az utóbbit változtattam, nem először és nem is utoljára.

A szokásos alapösszetevőkből - itt írtam már róluk - most az almát kihagytam, de egy jó nagy hagymával indítottam. Ezen kívül van benne répa és krumpli, kicsi fűszer, ezeken kívül semmi különös; kiszámoltam, hogy 4 tányér leves mindösszesen ha 150 Ft-ba kerülhetett....

Hozzávalók 4 tányér leveshez:

1 nagyobb hagyma
3 nagyobb sárgarépa
1 közepes krumpli
2 ek olaj
2 mk currypor
só, bors
opcionálisan 1 zöldségleves kocka
néhány szál petrezselyemzöld

A hagymát és a zöldségeket kisebb darabokra vágtam, de nem kell vele cicózni, mert úgyis össze lesz turmixolva.
Az olajat felhevítettem, sorba beletettem először a hagymát, majd a répát, utoljára a krumplit, úgy 2-3 perces kevergetési különbséggel. sóztam, borsoztam, beletettem a curryt, annyi vizet engedtem rá, amennyi épp ellepte. Fedőt tettem rá, kb. 12-15 perc alatt megpuhítottam. Ekkor botturmixoltam, felengedtem annyi vízzel, hogy normális leves sűrűségű legyen. Itt lehet egy leveskockát beletenni, majd megkóstolni, sót-borsot pótolni, felforralni. Kb. még 5-6 perc, és készen van! Közben a petrezselymet apróra vágtam, a kész levesre szórtam, betakartam, míg eljött az ebéd ideje.

Pirított kenyérkockával ettük.

3 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Ez mekkora királyság!

Imádom a krémleveseket :-) Curryvel... nyam!

Kata írta...

Viki, rászoktatott a levesekre a blogger-társadalom???:D

Rékamanó írta...

Szia Szép hétvégét...puszi

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin