2009. november 24.

Sült lazacszeletek tormás-kapribogyós mártással és rizzsel


Eddig lazacot még nem ettünk, pedig nagy halasok vagyunk. Mélyhűtő kihasználási projekt van nálunk, így került elő a csomag halacska; nem is tudom, miért bújkált eddig előlünk?:)

A recept 2004. óta várakozik a számítógépünk receptes mappájában, első "vadászataim" egyike lehetett, sajnos forrás nélkül, valószínűleg valamelyik főzős topikból csentem. Finom puha hal, rizzsel és intenzíven tormás ízű szósszal...hmmm, tán mindig ilyet ennék...

Hozzávalók 2 személyre:

2 vastag lazac patkószelet (kb. 40 dkg)
só, bors
1 ek olívaolaj a sütéshez

15 dkg rizs
2 ek olaj
fél hagyma
só, bors

2,5 dkg vaj
1 ek liszt
kb. 2 dl meleg tej
10 dkg ecetes torma
1 ek kapribogyó
só, fehérbors, icipici csipet cukor

A rizst tettem fel elsőként, a már leírt módon, természetesen borsó nélkül.
A halak mindkét oldalát sóztam-borsoztam.

A mártáshoz a vajat felhevítettem, beletettem a lisztet, habzásig kavartam. Ekkor kézi habverőre váltottam, hozzáöntöttem keverés közben a tejet, sóztam, borsoztam. Ha túl sűrű lenne, lehet már hideg tejjel is pótolni. Visszaváltottam fakanálra, nehogy a bogyókat baj érje... Belekanalaztam a tormát és a kapribogyót, megkóstoltam, utánfűszereztem, tényleg csak pár szem cukrot tettem bele, letakartam, kislángon inkább csak melegen tartottam.

Végül jött a lényeg, a hal sütése. Ettől kicsit tartottam, mert mindenhol azt írták, hogy könnyen kiszáradhat. Egy serpenyőben olajat hevítettem, a halak mindkét oldalát nagyobb hőmérsékleten 4-4 percig sütöttem, majd lefedtem, míg megettük a levest.

Tényleg jó volt!

10 megjegyzés:

duende írta...

Hú de megenném! Imádom a lazacot. a kapribogyóról nem is beszélve!
Jó kis recept ez! :)

lúdanyó írta...

Ez nekem is kedvemrevaló, érdemes volt őrizgetni a receptet :)

Névtelen írta...

Ilyen finomat én is mindíg ennék! :)

Ottis írta...

Nagyon finom lehet!

Rékamanó írta...

Szia Kata!
Boldog névnapot kívánok!!
gyere át hozzám van ott neked valami..puszi

erős ildikó írta...

Nagyon szeretjük a halat, és remek ez a recept, kipróbáljuk, köszi!

Kata írta...

Lányok, egyszerűen jó volt:)) érdemes kipróbálni, valószínűleg másfajta jó vastag szelet halfiléből is jó lehet

Ré, itt is köszi:)

Rékamanó írta...

Örülök neki hogy meg tudtalak lepni,még egyszer Boldog Névnapot. puszi

trinity írta...

Hogy én ezt mennyire szeretem!!! Halastul-kapribogyóstul-tökéletes!!!

Chef Viki írta...

Utólag is boldog névnapot!

Ez a lazac... Fene mód rá tudnék szokni!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin