2009. november 23.

Mézes gyümölcskenyér - VKF! XXX.


Ez az állandó sütemény-repertoár része nálunk karácsony környékén, sőt ha eszembe jut, akkor máskor is; nagyon egyszerű és ugyanakkor finom, nem túl édes. Sőt, ha szépen becsomagolom, akkor simán lehet gasztroajándék is, tehát megfelel Chef Viki felhívásának is. És ez ráadásul most tényleg ajándék volt, másfél rudat elküldtem belőle, nekünk csak a fénykép (és az Uram) kedvéért maradt néhány szelet:)

Hozzávalók:

A tésztához:

30 dkg/2,5 dl méz
4 tojás
10 dkg cukor
csipet só
őrölt fahéj, szegfűszeg, mézeskalács fűszerkeverék, gyömbér
30 dkg liszt
1 teáskanál szódabikarbóna
kb. 15 dkg mag és aszalványkeverék: dió, mogyoró, aszalt gyümölcsök, datolya, füge, mazsola, birsalmasajt, csokoládé darabok, stb...

opcionális: 1 lapos evőkanál kakaópor

A mázhoz:

8 dkg margarin
10 dkg jó minőségű étcsoki
1 ek olaj

zsiradék és liszt a formák kikenéséhez

A munkát a mézzel kezdem; egy kislábosban tűzre teszem, felforralom, kiteszem a hidegre, lehűtöm.
2 kisebb őzgerinc formát alaposan kikenek zsiradékkal és kilisztezem.
Egy tálban összekeverem a szárazanyagokat: a lisztet, ha kakaót is teszek, akkor azt is, a szódabikarbónát, a fűszereket (tetszés szerinti összeállításban és menyiségben, szerintem összesen 2 mokkáskanálnyi elég bele) és a finomságos keveréket.

A tojásokat szétválasztom; a fehérjéket egy tálban a sóval habbá verem. A sárgákat egy nagyobb tálban robotgéppel alaposan összekeverem a cukorral. Hozzáteszem a kihűlt mézet, ezzel még alaposan továbbkeverem, majd hozzáteszem a szárazanyagokat, fakanállal összekavarom. Óvatosan hozzáteszem a felvert habot, majd a kikent formákba adagolom.

(Én most trükközni akartam, a massza - még kakaótlan - egyharmadát benne hagytam a keverőedényben, 1 lapos kanálnyi kakaót beleszitáltam, összekevertem, majd ezt is a formákba öntöttem és villával kicsit beletúrtam; viszont a maradék fél darabban nem találom a fehér részt, majd utána kell kérdezzek, hogy valaki látott-e benne valahol...)

175 fokos sima vagy 160 fokos légkeveréses sütőben sütöm, kb. 50-60 perc alatt van készen. Amikor a legteteje már nem ragad - úgy a 15-20. perc tájékán - le kell takarni a tetejét, mert könnyen megéghet!
Amikor készen van, rácson kihűtöm.

Elkészítem a mázat, mostanában Éva mázát használom, mert nagyon hamar készen van és hamar dermed a tésztán. Tehát a margarint felforralom, leveszem a tűzről, hozzáteszem a csokikockákat, keverem, míg elolvadnak. Akkor beleöntöm az olajat, keverek rajta néhányat és már mehet is a süti tetejére.

8 megjegyzés:

Eva írta...

Drágám, úgy örülök, hogy Neked is bevált a csokimáz:) És ez a gyümölcskenyér, zseniális! El fogom készíteni!Ilyenkor imádom a gyümölcskenyereket, amikor kint hideg van, valahogy mindíg meleget csempész az otthonunkba:)Puszillak!

Chef Viki írta...

De még milyen szuper ajándék! Hmmmmmm...

Éva csokimázát én is imádom :-)) Az ominózus full kalóriás süti óta :-))

Moha írta...

Ez roppant jól fest, de ennyi mézzel-cukorral nem túl édes?
Ja és én is csatlakozom az Éva rajongói klubhoz, szuper a csokimáz, csak nálam vajjal készül.

Erről jut eszembe meg kéne sütni megint az Éva féle hamis mézest:))

Kata írta...

Éva, itt és most is megköszönöm neked a csokimáz receptjét és a többit is...nem is egyet készítettem már el tőled, teljes megelégedésünkre.

Viki, elállna (ha lenne ideje)...

Moha, szerintem nem túl édes, de ha neked édesnek tűnik, szerintem 5 dkg mézet és 1-2 kanál cukrot ki lehet spórolni belőle.
Én legközelebb az Éva-féle mézesből a te változatodat akarom megsütni:)

szepyke írta...

Hoztam egy bögre tejet, azzal fogom enni!:)

"saját levében" írta...

Ez tényleg szép! És még az ízét nem is érzékeltük!

Jade írta...

Jujj, ezt a receptet elmentem ha nem gond, nagyon fincsi lehet! Olyan jol nez ki!

Kata írta...

Szepyke, várjál légyszíves, újat kell süssek,, mert már mind elfogyott...

"Saját levében", köszi! Elég gyorsan meg lehet sütni, ajánlom neked, vagy jössz Szepyvel kóstolni:)

Judith, vidd nyugodtan a receptet, én meg hozom a tieidet:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin