2009. november 1.

VKF! XXXIX. - Portugál húsgombócok


Rengeteg receptet gyűjtöttem össze az évek során az interneten, vannak olyanok, amik több éve várnak arra, hogy kipróbáljam. Ez is azok közé tartozik; amikor végre nekiálltam, rájöttem, hogy mi tántorított el eddig tőle minden alkalommal; nincs benne abszolút kötőanyag és nem hittem abban, hogy egyben fognak maradni. De miután most Max kiírása alapján gombócolni kell, ezért mégis kipróbáltam, és sajnálom, hogy nem hamarabb! Annyira jóízű, egyszerű étel, hogy étlapon marad nálunk. Pedig nem figyeltem jól a recept olvasásakor, (csak épp átnéztem, hogy minden van itthon darált húson kívül) és nem vettem marhahúst; darált sertéslapockából főztem meg, de így is megállta a helyét.

Hozzávalók:

50 dkg darált marhahús vagy marha- és sertéshús keveréke (most mint írtam, csak sertéshús)
3-4 dekányi nagyon apróra vágott füstölt szalonna
só, bors, szerecsendió
3 nagy gerezd zúzott fokhagyma
3 szál apróra vágott petrezselyemzöld
1 ek liszt

2 ek olaj
1 kisebb fej hagyma apróra vágva
2 nagy gerezd zúzott fokhagyma
2 dl házi paradicsomlé (vagy 1 kis doboz par.püré 2 dl-re felhígítva)
1 dl száraz fehérbor
3 babérlevél
3 szál petrezselyemzöld aprítva
só, bors, szerecsendió
(1 szélesebb karika csípős paprika)

A darált húst összekevertem a szalonnadarabokkal, sóval, frissen őrölt borssal, petrezselyemmel, több húzás reszelt szerecsendióval, kicsi gombócokat formáztam belőle, egyenként lisztbe mártva egy tányérra pakoltam őket. A lisztet nyugodtan el lehet használni, mert ez fogja majd besűríteni a mártást.

Egy szélesebb lábosban a vöröshagymát az olajon üvegesre pirítottam, ment hozzá pár kavarásra a fokhagyma is. Erre öntöttem a paradicsomlét, beletettem a babérleveleket, sót, borsot, kevés szerecsendiót, petrezselymet és a fehérbort. Amikor kicsit buborékosan főtt, belehelyeztem a gombócokat egymás mellé, recepten kívül beletettem még a szószba egy karika jó csípős paprikát - ami meg is tette a hatását - , és így letakarva főztem kb. 50 percet.

Ettük krumplipürével, valamint másnap a maradékot (a maradék püréből készült) krumplikrokettel, mindkettővel nagyon finom volt!

4 megjegyzés:

Ancsika írta...

Katám úgy látom hozzánk egyszerre tört be a portugál konyha varázsa!:)

nokedli írta...

nagyon jól sikerült a gombócolás!!

Kata írta...

Mian, megnéztelek, tényleg:)

Nokedli, köszi!

Thrini írta...

Azt mondod, kötőanyag nélkül is egyben maradnak? Akkor ki kell, hogy próbáljam.:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin