2009. november 11.

Rizskoch


Régen sütöttem utoljára, most arról a liter tejről jutott eszembe, ami a hűtőben várta, hogy elfogyjon. Jó helye lett!

Hozzávalók:

1 l tej
25 dkg (kerekszemű) rizs
1 kiskanál vaníliakivonat vagy 1 vaníliarúd
1 csipet só

4 közepes tojás
16 dkg cukor
4 dkg vaj
1 citrom reszelt héja

A tejet a sóval felteszem forrni. Közben a rizst megmosom egy szűrőben, ha igazi vaníliát használok, egy éles kézzel szétvágom és kikaparom a magokat belőle; a rudat és a magokat is a tejhez adom (vagy beleöntöm a kivonatot). Ha forr a tej, beleteszem a rizst és lefedem, kislángra teszem, időközönként megkavarom. Jó sűrű tejberizs lesz belőle. Amikor puha a rizs, langyosra hűtöm (most rendkívül hamar megy, a "kinti hűtő" pont annyi idő alatt lehűtötte, amíg készen lettem a többi tennivalóval).

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéből nagyon kemény habot vertem. A sárgákat a cukorral alaposan összekevertem a robotgéppel, majd hozzákevertem a vajat és a citromhéjat is. Ebbe kevertem egy lapáttal alaposan az alig langyos rizst, majd a végén óvatosan a tojáshabot.

A sütőt légkeveréses 160 fokra állítottam, egy közepes tepsit (vagy egy jénai vagy kerámiatálat) kizsíroztam és kiliszteztem. Az anyagot a tepsibe öntöttem, óvatosan kissé a szélekre húztam, mert képes egyébként a közepén felpuffadni. Nálam pont 1 órahosszáig sült, de nyilván sütőfüggő a dolog.

Amarettós baracklekvárt tettem a szelet tetejére, de lehet csak porcukrozni is. Nagyon finom!

4 megjegyzés:

Zsuzsi írta...

Tegnap ugyanez volt nálunk is, baracklekvárral:-)
Én a rizst annyi vízzel teszem fel, amennyi ellepi, beledobom a vajat és a sót, elfőzöm róla a vizet. Utána felöntöm tejjel, és abban főzöm puhára
A többi uganaz.

Kata írta...

Zsuzsi, akkor egyre gondoltunk:)
Sokszor olvastam már azt a metódust, ahogy te írtad, de még sosem próbáltam valamiért. Talán ha egyszer nem lesz itthon elég tej hozzá;)

Moha írta...

Kata köszi az ötletet, már csak valami jó kis levest kell kitalálnom elé. Nagyon rég volt nálunk is.
Ja egyébként egy rendes gasztroblogger már csak "éles kézzel" kaszabolja a vaníliarudat:)) ezt is kipróbálom:)

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin