2009. november 14.

Krumplis nudli (meg lehet akár krokett is...)


Nem teljesen öncélúan tettem fel a múltkorában a krumplipüré receptemet. Itt van a maradékból készült nudli leírása és fényképeztem is közben. A nudlihoz nem szoktam pluszban fűszerezni, csak a kroketthez, ami gyakorlatilag ugyanígy készül; ahhoz kerül még bele minimum szerecsendió is, és formázás után bővebb olajban megsütöm.


De nudlit ígértem a poszt elején, tehát kanyarodjunk ide: legelőször a nyújtódeszkára tettem 10 dekányi lisztet, ennyit a hozzáadott tojással egészen biztosan felvesz. Rátettem a maradék pürét (kb. 40 dkg volt), a tetejére 1 egész tojást, ezeket összegyúrtam. Ekkor még nagyon puha volt, kellett még liszt; addig adagoltam (nagyjából még 5 dekányit), amíg ragacs nélkül lehetett egy gombóccá gyúrni.
Ekkor 4 felé vágtam, mert kisebb darabokkal könnyebben lehet bánni. Ezeket két kézzel - még mindig lisztes deszkán - elkezdtem a két tenyeremmel oda-vissza görgetni, amikor már hosszabb volt a csík, mindig kettévágtam, és amikor a számomra megfelelő ujjnyi vastagságot elérte a tészta, akkor "méretesre" vagdostam, félregurítottam a lisztes deszka szélére.


Amikor mind készen volt, feltettem egy 5 literes lábosban vizet forralni. Közben a nudlikat egy nagy, kissé lisztes tálcára szedtem egymás mellé. Mikor a víz felforrt, sót tettem bele és egyszerre borítottam az egészet a vízbe. Addig kell várni, míg feljönnek a víz tetejére, akkor kell kivenni szűrőkanállal. Lehetőleg nagyobb rázogatások nélkül kell lecsorgatni, mert ilyenkor még nagyon puhák, össze tudnak törni.

Egyből előkészített pirított zsemlemorzsára kell szedni, óvatosan megrázni 1-2 perc múlva. Lekvárral, mákkal, porcukorral - ki mit szeret - lehet enni.

3 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Egyszerű és nagyszerű! Nálunk akkor készült nudli, amikor szilvás gombócot főztünk. A lehullott tésztából nudli lett, szinte jobban szerettem, mint a gombócot :-)

Gabriella írta...

Ez nagyon klassz ötlet!!
Én is csak szilvás gombóc maradékból szoktam nudlit csinálni. Ez teljesen új nekem!!!

Rékamanó írta...

Szia Kata!
Nagyon szép estét,kívánok neked,és csodás hetet.puszi

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin