2009. november 12.

Mezítlábas tejfölös krumplileves


...mezítlábas, mert nincs benne zöldség, répa, egyebek, csak krumpli. Ez az a fajta leves, amihez egy átlagos háztartásban mindig van otthon hozzávaló. Egyszerű, mégis nagyon finom.

Hozzávalók:

kb. 80 dkg krumpli
1 kisebb fej vöröshagyma
1-2 szál zellerzöld/néhány szál petrezselyemzöld - én zellerlevél-párti vagyok:)
szezonban egy darab zöldpaprika, paradicsom vagy kevés paradicsomlé ill. paradicsomsűrítmény
3 babérlevél
1 húsleveskocka vagy 1 bő liter csontlé
1 nagyobb ek zsír vagy olaj
1 lapos evőkanál liszt
1,5 dl tejföl
só, bors, pirospaprika
(ízlés szerint ecet)

A krumplit megpucolom, kisebb kockákra vágom, hideg vízben vagy a csontlében felteszem főni. A vöröshagymát megpucolom, apróra vágom, az egyik felét a leveshez adom a zeller- vagy petrezselyemzölddel és a babérlevéllel együtt, valamint a paprikát és paradicsomot. Ha felforrt, teszek hozzá sót, borsot illetve ekkor teszem bele a leveskockát, ha azt használok. Kicsi lángon hagyom főni.
Közben elkészítem a rántást; a zsiradékot egy kis edényben felmelegítem. Beleteszem a hagyma másik felét, üvegesre párolom. Beleteszem a lisztet, világosbarnára pirítom, hozzáteszek egy teáskanál pirospaprikát. Elkeverem, felengedem kevés hideg vízzel, majd gondosan hozzákeverem a tejfölt (ha kézi habverővel tesszük, pillanatok alatt homogén lesz). Ha a krumpli puha, a rántást némi forró levessel összekeverve a fővő leveshez adom, még legalább 5 percig főni hagyom, majd elzárom. Kiveszem belőle a zöldeket és a paprikadarabot, ha tettem bele, de a levüket még kinyomkodom a levesbe.

Lehet ecetet is tenni hozzá, én nem szoktam, de a család többi tagja a tányérban buzgón önti bele.

Így utólag még az jutott eszembe, hogy ezt a levest kiválóan fel lehet turbózni egy tészta elé. Nevezetesen úgy, hogy amikor a rántást beletettem, személyenként még 1-2 tojást feltörök és óvatosan beleengedem a csendesen fortyogó levesbe. Akkor lefedve 10 percet kell még főzni és néhány percet pihentetni (habár majd' mindegyik levesnek jót tesz, ha fogyasztás előtt pihen valamennyit). Ilyenkor a tányérra téve, a szép sárga tojást kanállal felvágva gyönyörű színű lesz a leves. Na ha sikerül a maradékot átalakítsam, akkor jön még egy fénykép arról is.



5 megjegyzés:

szepyke írta...

Kis kolbászt lehet hozni kérni?:)

Kata írta...

Szepyke, Békéscsabán MINDIG lehet kolbászt kérni, de az már nem mezítlábas:)

szepyke írta...

A francba...Akkor én mégis maradok a cipős változatnál, és kolbásszal kérem!:)))))

duende írta...

Hogy ezt én mennyire szeretem... Mezítlábasan is. :)
Szepyke, tiéd lehet a kóbász, enyém a leves! :)

trinity írta...

Így van...mezitlábasan tökéletes! Csak babérlevél legyen benne meg sok zeller- ennyi a lényege szerintem is!!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin