2008. augusztus 23.

Magos zsemlekoszorú


Hozzávalók a tésztához:
500 g liszt, 1 teáskanál cukor , 0,5 dl tej, 1 teáskanál só, 3 evőkanál olaj, 25 g élesztő, 2,5 dl langyos víz

A tetejére:
20 g joghurt, 20 g lenmag, 20 g mák , 10 g zabpehely (illetve bármilyen más mag, ízlés szerint)

Az élesztőt a tejjel és cukorral felfuttattam. A lisztet és a sót összekevertem egy tálban, hozzátettem az élesztős keveréket, a vizet és az olajat, és megdagasztottam. A tésztát letakartam, és hagytam kb. egy órát pihenni.

8 egyforma golyót formáztam belőle, és egy sütőpapírral kibélelt tepsibe körbe, egymás mellé tettem a zsemlécskéket. Tetejüket joghurttal megkentem, és mákkal, zabpehellyel, lenmaggal megszórtam.

190 fokos előmelegített sütőben 25-30 percig sütöttem.

/Jolán receptje az Nlc fórumról/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin