2009. március 13.

Céklás gombafasírt


Még most melegében leírom. Most mondom, nem teljesen tökéletes, viszont nagyon-nagyon finom! Történt, hogy tegnap piacon jártam, és összeakadtam egy szép rózsa laskagombával. Kitaláltam, hogy fasírt lesz belőle, kis reszelt sárgarépával felturbózva. Ma amikor kinyitottam a zöldségtartós dobozkámat, a tetején találtam egy darab pucolt céklát. Azonnal megmásítottam a tervemet, azt reszeltem a gombához. A következőben leírtak szerint készítettem el, de nem mindegyik maradt egyben (mondjuk több maradt épen hál' istennek...). Kérdezném azokat, akik sokszor készítenek ilyesmit, mit kellett volna még tegyek bele illetve vele?

Nekem is akadnak tippjeim:
1. gombát összevágás helyett aprítani kellett volna (és akkor nem darabos, kevésbé hullik szét)
2. egy kis lisztet is kellett volna beletenni még

Akkor jöjjön a leírás. Hozzávalók:

35 dkg laskagomba, egy közepes cékla, 1 közepes lilahagyma, 1 tojás, 2 kis szelet szikkadt kenyér, só, bors, chilipaprika, kakukkfű, szárított korianderlevél (mert nem volt itthon petrezselyem), icipici őrölt kömény, 1-2 kanál olaj
A bundájához: egy maroknyi tökmag, 2 maroknyi zsemlemorzsa, olaj a sütéshez
Kence: tejföl, só, bors, chilipor

A gombát mindenestől késsel kis darabokra vágtam, a céklát lereszeltem, a lilahagymát apróra vágtam, a kenyeret aprítógéppel morzsásra őröltem.
Az olajat felforrósította, a hagymát üvegesre pirítottam. Hozzátettem a gombát és a céklát, átkevergettem, rászórtam a fűszereket, és addig hagytam közepes tűzön időnként átkavargatva, amíg a nagyja leve elpárolgott. Hűlni hagytam.
Egy tálban összedolgoztam a tojással és a kenyérmorzsával, utánaízesítettem még kicsi sóval és borssal, kb. 20 percig hagytam összeállni.


Közben az aprítógépbe tettem a tökmagot, durvára vágattam, összekevertem a zsemlemorzsával.
A masszából jó evőkanálnyi adagokat vettem ki a kezemmel, lapos gombóccá formázgattam, majd beleforgattam a tökmagos morzsába.


Közepes lángon mindkét oldalán barnásra sütöttem, a forgatásnál lapátot használtam.

A kencével meglocsoltam, azzal ettem.

5 megjegyzés:

duende írta...

Szia Kata!

A gombafasírnál én egészen zsírjára szoktam sütni, nem szoktam egy csöpp levét sem hagyni. És ha nagyon hígallom, akkor vagy zsemlemorzsát teszek még hozzá, vagy egy kevés búzadarát.
Fini lehetett egyébként!

Kata írta...

Szerintem nem volt híg, csak kicsit szétesős...de hogy finom volt(!), az igaz; még anyukám szerint is, aki egyébként nincs oda az ilyen dolgokért.

duende írta...

Most jutott eszembe, nézd meg a gombafasírtomat! Írd be az oldalamon a bal felső sarkon lévő keresőbe, úgy megtalálod. Most néztem, én robotgépben szálasra vágom a gombát.

A cékla különben isteni, és mindennek annyira jó ízt tud adni... :)

erős ildikó írta...

Nagyon szeretem a zöldségfasírtokat, így a gombásat is...

Renata Kalman írta...

Érdekes! Még sosem készítettem gombából fasírtot.. vagyis igen, de szárítottból sárgarépával.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin