2009. június 30.

Indiai ihletésű lencseleves zöldcitrommal


A múlt heti hűvös napokon jólesett egy fűszeres, melegítő leves. A talált recept eredetileg vörös lencséből készült, de nekem csak normál lencse volt itthon. Sőt gyakorlatilag még beáztatni sem volt igazán idő, annyi ideig volt vízben, amíg előkészítettem a többi hozzávalót, így is másfél óra múlva már az asztalon volt. Abszolút nem fotogén, de finom leves.

Hozzávalók nálam:

1 ek olaj, 1 közepes fej hagyma, 3 gerezd fokhagyma, egy 2x2 cm-es friss gyömbérdarab, chilipaprika ízlés szerint, 2 szál zeller nyele, 1 répa, 4 kicsi krumpli, 1 csésze lencse,
1 tk őrölt római kömény, 2 tk garam masala fűszerkeverék, só, bors, 1 lime leve

A lencsét alaposan megmostam, beáztattam hideg vízbe. A hagymát és a fokhagymát apróra vágtam, a répát és a krumplit felkockáztam, a chilipaprikából néhány szeletet vágtam, a zellerről leszedtem a leveleit és feldaraboltam, a fűszereket a kezem ügyébe készítettem.

Az olajon megpirítottam a hagymát és a chilit, közben ráreszeltem a gyömbért is. Néhány perc után rátettem a fokhagymát, a köményt és a garam masalát, kis pirítás után, amikor éreztem az illatukat, 2 kanálnyi vizet öntöttem alá, 5 perc alatt összefőztem. Beletettem a répát és a krumplit is, majd felöntöttem 5 csésze vízzel. Mikor felforrt, beletettem a lencsét és a zellerszárat, sóztam, borsoztam, kis lángon addig főztem, míg a lencse is megpuhult. Amikor elzártam, belecsavartam egy lime levét.

/Forrás: Ancsa21 receptje alapján az Nlc fórumról/

5 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Megírtam - nálam, mert miért is ne? - a fűszeres ember koordinátáit! Holnap szerda :-)

És éljen a meggyógyult sütő!

Gabriella írta...

Néz be hozzám egy díjért!

erős ildikó írta...

Izgalmas lehet nagyon! Szeretem az ázsiai ételeket...ebből is kérnék egy tányérral...:)

Kata írta...

Viki, nincs gond, fel vagyok iratkozva nálad:)

Napmátka, elfogyott, kénytelen leszel főzni... de látod, nem egy nagy macera.

trinity írta...

Pikáns lehet a lime-tól, tetszik!!!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin