2009. június 6.

A kényszer szülte fasírt


Bíztam a 3 napos ünnep előtt, hogy van elég tartalék a mélyhűtőmben. A gyerek az elvitelre szánt tökfőzelékhez fasírtot kért, de csak egy negyedkilós csomag darált húst találtam. Lázasan dolgozott az agyam, mit tegyek még bele; 2 szép nagy krumplit reszeltem le (azért a levét reszelés után kézzel kicsavartam belőle) és 1 közepes répát. Került még bele 1 közepes vöröshagyma, 3 gerezd fokhagyma, só, bors, édes és csípős pirospaprika, 3 kisebb szelet beáztatott-kicsavart kenyér.

11 fasírt lett belőle, a minőség-ellenőrzésen sikerrel átment:)

5 megjegyzés:

sedith írta...

Az este zöldséges pityókás rántottát sütöttem (zöldséges tócsni) és közben eszembejutott, hogy milyen rég nem sütöttem zöldséges fasírtot.
Én abba nagyon kis kockákra vágott répát, piros és zöld paprikát, illetve zöldborsót és kukoricát szoktam tenni. Hogy biztosan ne essen szét pedig, nem csak egyszerűen kisütöm, hanem lisztbe és tojásba márva kirántom.

Amúgy nálunk sokan krumplit reszelnek a fasírtba a zsemle/kenyér helyett. Ropogósabb lesz tőle a fasírt. Én ritkán szoktam, de van, amikor mindkettő kerül bele.

Szóval, a szükség sokszor érdekes és finom dolgokat szül!:)

erős ildikó írta...

Ilyenkor nyáron még jól is esik ez a zöldséggel gazdagított változat. Gratulálok az ötlethez!

Kata írta...

Edit köszi az ötleteket!
Napmátka, nekem is sokszor nem annyira hiányzik a hús, de azért nem hiszem, hogy teljesen elhagynám... és tényleg, nyáron a zöldségkavalkád jobban el tudja felejtetni velem:)

trinity írta...

Kata!A krumpli tényleg tökéletes nyersen belereszelve a fasírtba-én is szoktam!
Aztán nemrég rábukkantam egy új receptre-ebben pürészerű főtt krumpli kerül a fasírtba( zsemle persze nem kell ekkor)-hát, ez valami szuper! Azóta így készítem! Még halfasírtnak is működik a tipp! Oxfordi húsrolád néven van fenn nálam, Gesztenyénél találtam, ő meg Nosaltynál:)))

trinity írta...

Off: kérdezted az epret...Nálunk kb. 7-8 km-re a várostól 500.- ft-ért lehet szedni, de 600-ért árulják kis ládákban....Ez még befőzni drága, de megenni már tűrhető ár....

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin