2009. június 29.

A nagy vegetariánus kihívás 3. - Tökmagos kenőke


A vacsoráról:
Lapult még a kamrapolcon egy kis zacskónyi tökmag, úgy gondoltam, legyen belőle kenyérre való. Kicsit kutakodtunk a fiammal az inteneten, utána megszületett a mi krémünk. Maradt még egy kevés belőle, abba azért kísérletképpen fogok csempészni egy kis fokhagymát, de anélkül is meggyőző volt az eredmény.

Hozzávalók:

10 dkg tökmag, 2 evőkanál tökmagolaj, só, bors, pici chilipor, 2 nagy evőkanál tejföl, 2 nagy evőkanál (házi) joghurt

A tökmagot az olajjal, sóval és borssal az aprítógépemben a lehető legjobban összekaszaboltam, majd hozzákevertem a tejtermékeket és utánaízesítettem.
Pirítós kenyérre kentük. Én rukolát tettem még rá, a férjem és a fiam paprikával és paradicsommal ette.

5 megjegyzés:

vegavarázs írta...

Remek kis krém! Én is a rukolásra szavazok :-)

Gyöngyi írta...

Szeretem a tökmagot - a lovin lehetett nagyon finomat kapni..- de krém, hát bizony eszembe nem jutott volna, nagyon ötletes:)

trinity írta...

A tökmagot én is szeretem-krémesen is fini lehet!!!

erős ildikó írta...

Nagyon jó ötlet a vega naptól függetlenül is!

Kata írta...

Lányok, valahol régebben olvastam hasonlót, attól ugorhatott be. Ették az alanyok, akkor nem lehetett rossz, ráadásul nagyon egészséges is!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin