2010. január 8.

Kelkáposztával takart hús


Nem jó a fénykép, de az étel annyira finom lett, és ráadásul egész télen lehet majd készíteni, ezért nem maradhatott le.
Másfajta ételnek indult, de útközben ilyen lett ;) és ez így többszöri ismétlésre fog kerülni.

Hozzávalók:
kb. 80 dkg-os kelkáposzta
50 dkg darált hús - az enyém sertéshús volt
2 nagyobb vöröshagyma
1 nagyobb zöldpaprika - jó, ha színes -, vagy némi paprikakrém / jó bele az édeskés íze miatt
6 közepes krumpli
só, bors, őrölt római kömény
olaj a pároláshoz
a mártáshoz:
3 dkg vaj
3 dkg liszt
5 dl tej
1 tojás
5 dkg reszelt sajt

A hagymát és a paprikát apróra vágtam. A krumplit megpucoltam és kockákra vágtam, sós vízben roppanósra főztem, leszűrtem. A kelkáposztát vékony csíkokra vágtam.

Olajon a fele hagymát üvegesre pároltam, beletettem a húst, fehéredésig sütöttem. Sóztam, borsoztam, fél mokkáskanál római köményt hintettem rá és fedő alatt puhára pároltam az egészet.

Közben egy másik edényben a maradék hagymát megpároltam, rádobtam a kelkáposztát és a paprikát, összepirítottam, sóztam, borsoztam, ezt is fél mokkáskanál római köménnyel szórtam meg, lefedtem, kb. 10 percig puhítottam. Ha paprikakrémet használunk, a sózással vigyázni kell.

Besamelt főztem: a felforrósított vajon a lisztet megfuttattam, amíg habozni nem kezdett. Közben a tejet megmelegítettem, és kézi habverő buzgó használata mellett a liszthez öntöttem, és addig melegítettem az egészet a sajttal, amíg be nem sűrűsödött. Hűlni tettem a hidegre, és amikor langyos lett, a habverővel hozzákavartam a tojást.

Egy tepsi aljára öntöttem a húsos keveréket, utána a krumplit, ezekre rásimítottam a káposztás elegyet. Ráöntöttem a besamelt, sütőbe tettem, kb. 35 perc alatt 200 fokon pirosra sütöttem.

Kicsit hasonlít a rakott kelhez, de mégis más az összhatás. Ha valaki nem szereti a római köményt, akkor kevés normál őrölt kömény mellett én 1-1 teáskanál majorannára szavaznék.

5 megjegyzés:

Gyöngyi írta...

Ízre biztos nagyon finom lehetett!! Én más sorrendet választottam volna- krumpli, hús, káposzta, sajtmártás. Így a húsból kiszivárgó nedveket a krumpli magába szívja.
Szép hétvégét kívánok, jó sütést főzést:)

Gizi írta...

Kérlek nézzél be hozzám, szeretnélek meghívni egy játékra!!

Én gyorsan megkóstoltam, nekem így is szimpatikus a recept!!:)

Kata írta...

Gyöngyi, valószínűleg igazad van, tetszik az ötleted!

Gizi, köszi, dolgozom rajta:)

Gyöngyi írta...

Akkor jó, tudod, nem akartam okoskodni:) Legyen szép napod!

Kata írta...

Gyöngyi, én nem haragszom az építő jellegű ötletekért, jöhet bármikor!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin