2010. január 6.

Sajtos pite otthoni készletekből


Mostanában sokat lógok a gasztroblogokon, meg is látszik, szinte csak onnan főzök. Rengeteg finomságot raktok fel, itt és most köszönet érte mindenkinek! Gabojszánál is jártam -nem először és nem is utoljára -, és elkészítettem a sajtos pitéjét, a tölteléket az otthon található hozzávalókból alakítva.
Szerintem nagyon finom lett, főleg hidegen, ami számomra nagy meglepetés volt, így nyugodtan lehet készíteni vendégségbe, nem muszáj lihegve asztalhoz ülni... Sajnos a férjem kevésbé lelkesedett nálam, inkább kelt tészta párti, így nem lesz olyan sűrűn, mint én szeretném, pedig Gabojszánál néztem utólag, hogy ő is sokat variálja, számtalan változatát lehetne sütni. Azért biztos lesz még nálunk is.
Egy valami azért van benne, ami kicsit szemet is szúrt és úgy éreztem, hogy nekem sem kell: a tésztában a cukor. Ugyan én alapból kevesebbet raktam bele, mint 2 dkg, de még így is kiéreztem, ezért azt legközelebb kihagyom, a receptet már így írom le.

Hozzávalók:

25 dkg liszt
18 dkg vaj
csipet só
1 tojás
1 evőkanál hideg víz

A töltelékhez:

20 dkg-os sűrű natúr krémsajt (Lild-s)
2 tojás
1 evőkanál tejszín
kb. 3-4 dkg kecskesajt
8 szárított paradicsom csíkokra vágva
1 marék reszelt parmezánsajt
maradék felvágott
1 közepes lilahagyma fele apróra vágva
1 kis ág rozmaring
só, bors, kakukkfű

A lisztet, a sót és a hideg vajdarabokat az aprítógépben összemorzsáltam, hozzátettem a tojást és a vizet, gyors mozdulatokkal összedolgoztam, kb. fél órára mélyhűtőbe tettem, mert persze szokásom szerint megint sürgős volt a dolog... Normális emberek elkészítik 2-3 órával előtte, beteszik a hűtőbe, és kényelmesen előszedik felhasználás előtt. Nem normálisok pedig a fél óra alatt még elszaladnak a zöldségesbe is tojásért, mert az nem maradt már a töltelékbe...

Szóval a 2 frissen vásárolt tojást villával felvertem, hozzátettem a krémsajtot és a tejszínt - az utóbbit azért, mert túl sűrűnek találtatott az anyag. Beletettem a parmezánt, a hagymát, a paradicsomot és a fűszereket, a sót utoljára, mert inkább megkóstoltam kicsit, mint hogy elsózzam az egészet. A végén még találtam a hűtőben egy szelet árválkodó felvágottat, csíkokra vágva azt is hozzákevertem.

Sajnos még mindig nincs kis kör alakú piteformám, ezért a legkisebb négyszög kerámiaformámat használtam (nagyjából 12X22 cm-es). Ebbe csak úgy póriasan belenyomkodtam a tésztát (ígérem, legközelebb rendesen kinyújtom, mert azért a szélein meglátszott a nyoma). Beleöntöttem a kész tölteléket, a falatkákra szétszedett kecskesajtot szétosztottam rajta igazságosan.

180 fokra előmelegített, légkeveréses sütőben kicsit több, mit 40 percig sütöttem, amíg szép piros lett a teteje.

3 megjegyzés:

szepyke írta...

Tessék nevezni vele a VKF-re!:)

Kata írta...

Oda mást terveztem, pl. a mai ebédet, de azt majd csak akkor teszem fel:)

Rékamanó írta...

Na majd szolok Petinek hogy csinálja meg ezt a receptet.:) legyen pihentető estéd.
puszi

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin