2010. január 14.

Házi májkrém


Nálunk direktben még nem készült eddig soha, legfeljebb úgy, hogy a maradék pirított májat ledaráltam, utánaízesítettem és azt megettük. Most viszont a máj másik felét erre gondoltuk felhasználni. Nem volt rossz ötlet!
Nem kezdtem keresgélni receptet, mentem a saját fejem - no meg a házi készletek - után. Miközben előkészítettem a főbb alkotórészeket, azon gondolkodtam, mivel kéne a májat kicsit lazítani; éppen csirkeaprólék levest is főztem, abból szedtem ki hirtelen ötlettel nagyjából 1 darab krumplit és 2 nagyobb répányi adagot. Gondolkoztam a főtt húson is, de az most kimaradt, mert ugyan vittünk belőle máshová is, de nem akartam túl nagy adagot készíteni. Legközelebb azzal együtt is kipróbálom, ha lesz ilyen lehetőség.

Hozzávalók:

kb. 60 dkg sertésmáj
2 közepes hagyma
10 dkg füstölt húsos szalonna
1 nagy evőkanál pecsenyezsír
2 nagyobb főtt sárgarépa
1 közepes főtt krumpli
1 csokor petrezselyemzöld
só, bors, kevés csípős pirospaprika, majoranna

A májat megtisztítottam, kockákra vágtam, a hagymákat megpucoltam, kisebb kockákra vagdaltam, a szalonnát is felkockáztam. A zsíron a szalonnát kisütöttem, beletettem a hagymát, üvegesre pirítottam benne. beletettem a májat, borsoztam, majorannáztam és paprikáztam, kevés vizet öntöttem alá, lefedtem és nagyjából 15 perc alatt lefedve pároltam addig, amíg a belseje is kifehéredett. Amikor nagyjából kihűlt, aprítógépben a levével együtt apróra daráltam, egy tálba tettem. Ment utána az aprítóba a répa, a krumpli és a nagyjából felaprózott petrezselyem, krémmé daráltam őket és hozzátettem a májhoz. Megkóstoltam, utána ízesítettem a borssal, majd a végén megsóztam.

Biztosan sorra kerül még, mert rém egyszerű elkészíteni, az íze pedig fantasztikus; össze nem hasonlítható a boltban vett társaival, ráadásul sokféleképpen variálható az ízesítése, így nehezen lehet megunni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin