2010. január 13.

Tepsis palacsinta Duende-módra

Volt a hűtőben 3,5 dl sürgősen felhasználandó tejem, ahhoz kerestem receptet. Meg is találtam Duendénél, villám palacsinta néven. Rémlett, hogy sütöttem már hasonlót régebben, így gyorsan igent mondtam rá magamnak, mentem is a konyhába. Kicsit más arányokkal, de fél óra múlva már meg is sült. 5 perc előkészítés, 18 perc sütés....azután kb. 8-10 perc alatt kebeleztük be ketten életem párjával. Naná, gyors és könnyű kategória, mint elkészítésben, mint az elfogyasztásában! Jóval könnyebb a normál palacsintánál, kevésbé zsíros, olyan "light" desszert kategória, a szó legszorosabb értelmében, csak ajánlani tudom mindenkinek. Kép nem készült róla, kinézetre pont olyan lett, mint ahol találtam. Feltenni pedig utólag muszáj, a gyerekeimnek jól fog még jönni:)

Hozzávalók nálam:

2 tojás
18 dkg finomliszt
3,5 dl (házi)tej
3 dkg kristálycukor
1 csomag vaníliás cukor
csipet só
1+1 evőkanál olaj

A sütőt előmelegítettem légkeveréses 200 fokra.
Egy tálban kimértem a lisztet, beleütöttem a tojásokat, majd a tejet kisebb adagokban hozzáadtam, miközben kézi habverővel kevertem. Belekevertem a cukrokat és a sót, végül 1 evőkanál olajat.
A közepes teflon tepsimet (31x21 cm-es, de ha valamivel kisebb, az nem probléma, nagyobba azért nem tenném...) a másik evőkanál olajjal kikentem, beleöntöttem a tésztát, betettem a sütőbe, 18 percig sütöttem, míg pirosas lett a teteje és szép hullámokat vetett a tészta:)

Naspolyalekvárral kentük és ettük meg. Ezt ősszel egy ajándékba kapott tálnyi gyümölcsből készítettem, csak valahogy elfelejtkeztem róla. Egészen jó lett, kiválóan érződik rajta a gyümölcs íze. De a palacsinta se kutya! Duende, ha olvasol (de ha nem, akkor is) köszi!

4 megjegyzés:

duende írta...

:) Véletlenül igen. És szívesen Kata! Nekünk is nagyon ízlett! :)

Kata írta...

Örülök neked:)

Daisy írta...

Ez olyan, mint a tejespite.Palacsinta tészta tepsiben megsütve. Ilyet én is szoktam, de baracklekvárral. Nagyon finom!

trinity írta...

Finom lehetett, én is néztem Duendénél!!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin