2013. március 7.

Abált sertésnyelv


A recept a márciusi Kifőztükben jelent meg. Reggelire, vacsorára jó választás, remek helyettesítője az abált szalonnának, amit sok mindenki szeret(ne), csak komoly visszatartó erő, hogy az utóbbi tele van zsírral... A nyelv gyakorlatilag színhús, csak épp egy kevés zsíros rész van a felső részén, de nyilván aki nem szereti, az levágja róla, de annyi talán belefér;) legalábbis nekünk igen!:)
A nyelvvel szembeni ellenérzést - ami tudom, van néhány embernek - leküzdeni pedig szerintem csak addig tart, amíg meg nem kóstolja, mert nagyon jó az íze!



Hozzávalók

2 sertésnyelv
6-8 szem fekete bors
2-3 babérlevél
2 szem borókabogyó
1 fej vöröshagyma

a külsejére:
2 evőkanál őrölt pirospaprika (édes és csípős vegyesen)
3-4 gerezd fokhagyma

Vizet melegítünk a megtisztított, kettévágott hagymával, a borssal, a babérlevéllel és a borókabogyóval. Amikor már forr, beletesszük az alaposan megmosott nyelvet és legalább 3 kávéskanál sót; fontos, hogy a víz jó sós legyen, valamint fedje el a húst a lábosban; ha kevés lenne, akkor pótoljuk. Az edényt lefedjük, és lassú tűzön addig főzzük a nyelvet, amíg puha nem lesz (ilyenkor a hústűt könnyen bele tudjuk szúrni).  Akkor villára tűzve, késsel lehúzzuk-levágjuk róla a bőrt, majd visszatesszük a húst a lébe, és ott hagyjuk kihűlni. 
A hideg nyelvet megszórjuk a pirospaprikával, megkenjük a zúzott fokhagymával, majd hűtőbe tesszük néhány órára. Vékony szeletekre vágva kínáljuk.

Tipp: a főzőlevet (habár kicsit sósabb a szokásosnál), felhasználhatjuk alaplének vagy levesekhez; ebben az esetben ügyeljünk a só mennyiségére!

1 megjegyzés:

Anikó írta...

A képeden annyira guszta ez az abált nyelv,így rögtön megkóstolnám, de én még soha nem vettem, nem ettem nyelvet semmilyen formában, ill. a disznósajtban ehettem, na ott biztosan van,kicsit ódzkodom az elkészítéstől, talán a megfőzésétől, a bőr lehúzásától, egyszer ki kéne próbálnom, végül is életem első disznóvágásán is meg akartam halni, enni sem tudtam, csak sokkal később az ételekből, a végén úgy belejöttem, semmi bajom nem volt a másodiktól már.Lehet ettől sem lenne, majd összeszedem magam, mert ez finom lehet nagyon és színhús:-))))

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin