2008. december 21.

Csokoládés máktorta


Ez is egy kedvenc torta. Minden évben legalább egyszer, ilyentájt elkészül. Tulajdonképpen rém egyszerű, a rafinériát a csoki, a mák és a narancs hármasa adja, nagyon-nagyon összeillő ízek. A narancs már az én plusszom volt, eredetileg citromhéj volt benne. Leírom az alapreceptet is, és ahogy én szoktam összeállítani.

Hozzávalók:

15 dkg darált mák, 20 dkg liszt, 20 dkg cukor, 20 dkg margarin, 3 tojás, 2 dl tej (egy részét helyettesítem narancslével), 1 csomag sütőpor, 1 kiskanál őrölt szegfűszeg/fahéj, 1 citrom/narancs reszelt héja, 1 csipet só
savanykás lekvár (sárgabarack, narancs, ribizli...) a közepére, csokimártás a tetejére

Egy kisebb tálban a lisztet a sütőporral, a sóval, a szegfűszeggel és a mákkal összekeverem. A tojásfehérjéket kemény habbá verem. A margarint először a cukorral, majd a tojássárgákat is hozzáadva robotgéppel kikeverem, hozzáadom a tejet (illetve a narancslevet és a tejet) és a narancshéjat. A robotgépet legalacsonyabb fokozatra állítva hozzáadom a lisztes elegyet. A tojásfehérje habot óvatosan beleforgatom.
Kikent-lisztezett (26 cm-es) tortaformába öntöm, elsimítom, és 180 fokos alsó-felső sütésen kb. 40-45 percig sütöm. Figyelni kell, ha a teteje nagyon színesedne, le kell takarni! Ha kész (tűpróba), akkor egy rácsra borítom, kihűtöm. Kettévágom, és savanykás lekvárral megkenem (én most narancslekvárt tettem bele).
Csokimártást készítek: 2 evőkanál sötét kakaóport 2 kanál cukorral és 1 kanál vízzel folyamatos keverés közben éppen felforralok, leveszem a tűzről, és 3 dkg margarint és 1 kicsi rumot adok hozzá. Elkeverem, és a torta tetejére öntöm, elkenem. Kedvem szerint egy kicsit díszítem.

Ennyi az egész, kb. másfél óra alatt teljesen készen van; és milyen finom!

/Forrás: Kira21 receptje az Nlcafé fórumról/

5 megjegyzés:

duende írta...

Nagyon szép! És biztosan finom is. Ezt megjegyzem, tetszik! Imádom a mákot naranccsal.

duende írta...

Csak nem Neked is... szülinapod van???!!!
Mert akkor Isten éltessen sokáig, erőben, egészségben, szeretetben-szerelemben és gazdagságban!

Kata írta...

Talált, süllyedt:)))) nekem is, de valamiért nem csodálkozom, hogy te ráéreztél...
Köszönöm szépen a köszöntést!

duende írta...

:-)))
Éljenek a nyilasok!!!!!
Na, nem a történelmiek, hanem a Kheiron-leszármazottak: a bölcs, életszerető, kreatív kentaurok! :-)

Kata írta...

Csatlakozom:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin