2008. december 3.

Fejtettbab-leves zöldségekkel és csipetkével


Nagyon guszta fejtett babot kaptam, egy ideig gondolkoztam, mi legyen vele. A legtöbb gyönyörű nagy szemű volt benne (a kép nem is adja ki a méreteket igazából), így sajnáltam levesbe tenni, ezért átválogattam. A képen látható 2 adag lett belőle. A kisebbekből tegnap levest főztem, a nagyobbak a mélyhűtőben várják a sorukat.
Ezt a levest (is) nagyon szeretjük. Nem is kell bele túl sok bab - ez kb. 25 dkg lehetett, a bal oldali tál tartalma -, mert ez megadja a leves alapízét, a többi zöldség fokozza, a végeredmény pedig egy picit édeskés-zöldséges íz.
Ráadásul beütöttem a keresőbe a fejtett babot, és kiderült, hogy nagyon egészséges is.

Hozzávalók:

25-30 dkg fejtett bab, 1 nagy répa és fehérrépa, 1 közepes zeller, 1-2 szál zellerzöld, 1 közepes hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 kisebb zöldpaprika és paradicsom(lé), 1,5 dl tejföl, 1 kávéskanál liszt, 1 mokkáskanál pirospaprika, só, bors, kevés csombor vagy borsikafű
A csipetkéhez: fél tojás, 4-5 dkg liszt, pici só

1 liternyi vizet felforraltam. Beletettem a babot, a kockákra vágott zellert, a répákat, a zöldet, az apróra vágott hagymákat, a paprikát, 2 kanálnyi paradicsomlevet. Sóztam, borsoztam, tettem bele csombort is. Lefedtem, és kb. 1 órát főztem forrás után, kicsi lángon. Néha megkóstoltam, utánaízesítettem, vizsgáltam a babot.
Közben a tejfölből, a lisztből és a pirospaprikából habarást készítettem kicsi hideg vízzel, valamint összegyúrtam a csipetkét.
Amikor a bab már majdnem puha volt, meleg levessel összekevertem a habarást és beleöntöttem a levesbe, valamint beletépkedtem a csipetkét. Még 15 percet főztem, lezártam alatta a lángot, pihent még egy kicsit ebédig.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin