2008. december 6.

Kelbimbóleves majdnem Répalány módra


Ezt a receptet nagyon régóta őrizgetem, a zöldségszerető gyermekem eddig nem ette a kelbimbót. Az idén megtört a jég, szabad utat kapott ez a zöld gombócocska is. Eszter és Répalány levese között vacilláltam, aztán ez született belőle. Az utóbbi nyert, de Eszteréből idementettem 2 dolgot: egyrészt húsgombócra cseréltem az eredeti kolbászt, mert annyira jól mutat együtt a két gömbölyű alkotórész, másrészt pedig a csípős chilit, ami ebben az időben még inkább jólesik a gyomrunknak.

Hozzávalók:

5 dkg húsos szalonna, 5 cm-nyi póréhagyma, 1 sárgarépa, 30 dkg kelbimbó, 15 dkg darált pulykahús, 1 evőkanál rizs, 1 kis tojás, 1 húsleveskocka, 1 gerezd fokhagyma, só, sok őrölt bors, kevés csombor, chilipor ízlés szerint, kicsi őrölt kömény, 1 mokkáskanál pirospaprika, 1 kávéskanál liszt

A húsgombócokkal kezdtem: a húshoz hozzátettem a rizst, a tojást, pirospaprikát (egy kis erőset is), sót, borsot, zúzott fokhagymát és egy gondolatnyi őrölt köményt. Alaposan összekevertem, majd a fővés közben, mikor nem volt éppen más dolgom, kávéskanálnyi adagokból vizes kézzel kicsi gombócokat formáztam.

1 kevés olajon kiolvasztottam a darabokra vágott szalonnát. Hozzáadtam a félbevágott, csíkokra szeletelt pórét és a karikára vágott sárgarépát. Pár percnyi kevergetés után liszttel szórtam meg, pár kavarás után felengedtem bő 1 liter vízzel. Sóztam, borsoztam, tettem bele harmad mokkáskanálnyi őrölt köményt, chiliport, egy kis csombort, 1 leveskockát és felforraltam. 10 perc fővés után, mikor a répa félig megpuhult, beletettem a gombócokat. Amikor felforrt újra a leves, akkor kerültek bele a kelbimbók. Lassú tűzön kb. 15 percig főztem.

Én és a gyerek tejföllel ettük, a férjem azt mondta, anélkül is nagyon finom.

/Forrás: Répalány receptje az Nlc fórumról/

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

:-)) köszönöm, h. eszembe juttattad, a jövő héten listás lesz ez a leves! azóta főztem ám kelbimbóval frankfurti levest is. pontosan úgy, ahogyan kelkáposztából főzném, a kelbimbókat félbe/negyedbe vágom.

mi is teszünk a káposztás/babos levesekbe csilit, de utólag, a gyerkő miatt így praktikusabb.
(ma korianderes sárgarépakrémleves volt, a kanál majd' megállt benne, nagyon finom!)
répalány

Kata írta...

Szia! Ha hiszed, ha nem, gondoltam rád, hátha előbújsz:)))
A frankfurti levest azt már én is főztem így, tényleg finom.
Azt sajnálom utólag, hogy a mi levesünk is sokkal sűrűbb volt ennél, mint a képen van, és nem jól adtam vissza, de a fényképezést még nagyon gyakorolnom kell...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin