2008. december 8.

Fettuccine al pollo




Ez a szép olasz név egy nagyon finom tésztaételt rejt. Csirkés szélesmetélt, de ez a fordítás csak nagyjából takarja az ételt, mert a finomságát a részletek adják. A fiam egyik kedvenc tésztaétele, egy ősrégi Mesterkuktában találtam, évente többször asztalra kerül.

Hozzávalók:

25 dkg fettuccine (szélesmetélt), 25 dkg csirkemell filé kisebb kockákra vágva, 25 dkg csiperkegomba vastagabb szeletekre vágva, 1 kis fej hagyma apróra vágva, 2 héjazott paradicsom kis kockákra vágva, 3 dl tejszín, só, bors, bazsalikom, kevés vaj vagy olaj a sütéshez, pár csepp olívaolaj a tésztához

A tetejére: reszelt parmezánsajt, petrezselyemzöld

A hozzávalók előkészítése után (ami nem nagy feladat) ez egy nagyon gyors étel.
Vizet forralok egy nagy lábosban a tésztának.
Egy nagyobb serpenyőben felforrósítom a vajat, üvegesre pirítom a hagymát, ráteszem a csirkemellet, néhány kavarás, míg kifehéredik, utána megy a gomba. Sóval, frissen őrölt borssal megszórom, majd beleteszem a paradicsomot (ilyenkor télen inkább sűrű házi paradicsomlevet szoktam 2 kanállal rátenni). Rövid ideig együtt pirítom őket, majd felöntöm a tejszínnel, utánaízesítem sóval, borssal, kevés bazsalikommal, és ráteszem a fedőt. Kb. 10 perc alatt kicsi lángon készen van.
Ha a víz felforrt, sót teszek bele. A szélesmetéltet al dentére (fogkeményre) kéne főzni, de ez nálunk enyhe ellenállásba szokott ütközni, úgyhogy itthon ez valamivel puhábbra fő. Ha kész, leszűröm, néhány csepp olívaolajjal összekeverem, melegen tartom, de általában ekkor már kész a mártás is.
Tányéron a tészta tetejére tesszük a mártást, a parmezánnal és petrezselyemzölddel meghintjük. Nagyon finom.

2 megjegyzés:

Bombadil Toma írta...

az olaszoknak, a metélt tészta minden méretére, külön szavuk van:)) a legvékonyabb a linguini, majd a tagliatelle, utána a fettuccini, és a legszélesebb a pappardelle. és nem lepődnék, meg, ha még ezek között is lenne pár átmenet...:)

Kata írta...

Húúú, nagyon köszi a kiegészítést:) Azért voltam zavarban, mert az online szótár abszolút nem ismerte fel az én tésztámat, és a boltokban (már ahová én eljutok) sem rémlik, hogy láttam volna ilyen nevűt, de akkor így már perfekt a dolog!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin