2008. december 17.

Kedvenc szakácskönyveim

Gabriella kért fel már jó régen (szégyellem is magam rendesen), hogy írjak ebben a témában. Nem felejtettem el, csak sok minden van most körülöttem.

Kezdő főzős koromban rengeteg szakácskönyvet vettem. Persze akkoriban annyira olcsók voltak, hogy az egyébként is szépszámú könyvvásárlásaim közepette simán elfért havi 1-2 szakácskönyv. Volt közötte 1-2 úgynevezett alapszakácskönyv, és voltak gyűjtemények és tematikus könyvek is. Azután amikor elkezdték kiadni nagy számban a különböző női magazinokat a 90-es években, akkor azokból vágtam ki a recepteket, ma is van belőle a szekrényben egy jó halom, sajnálom kidobni, mert időnként keresgélek benne.
Mióta internetezek, azóta főzős újságot és szakácskönyvet is keveset veszek. Mégis a blogokban és fórumokban olvasott információk alapján kattanok rá 1-1 könyvre.

Ilyen például most a nálam abszolút favorit Szakácsok könyve. Addig olvastam a különböző helyeken ódákat róla, hogy muszáj volt kérjek egyet a névnapomra, mert úgy éreztem, enélkül félkarú óriás lehetek csak... És tulajdonképpen igaz; kezdők és haladók is találnak benne bőven szuper dolgokat, a világ néhány legjobb séfjétől mazsolázva.


Azután így vándorolt ide a sokak által nem igazán kedvelt Jamie Oliver 2 könyve. Én ezeket is szeretem, szoktam használni; főzök és ötleteket merítek belőle. Szeretem a stílusát, kedvelem azt, ahogy az alapanyagokról ír és beszél.


Néhány éve vásároltam a Torták, sütemények, csemegék című könyvet. Ebben azt szeretem, hogy egyrészt lépésről lépésre mutatja a bonyolultabb dolgokat, másrészt rengeteg díszítési ötletet mutat, amiben sajnos én nem vagyok jó, innen szoktam lopkodni, ha muszáj valami nagyon szépet alkotni.


A végére hagytam azt a könyvet, amiből tulajdonképpen megtanultam főzni. Sokáig gondolkoztam, hogy elővegyem-e megmutatni... Sajnos a sok forgatástól leesett az eleje és hátulja, jelentősen megsárgult, van rajta egy csomó pecsét, imitt-amott egy-egy kézzel írott bejegyzés, tehát használtam rendesen; vannak olyan dolgok, amiket a mai napig úgy főzök, ahogy a könyv írja. Horváth Ilonát nem lehetett kapni, ezt választottam helyette, és nem bántam meg.
Csak 1 dolog van, ami bánt: nem tudom, hogy ki írta a könyvet. Ha véletlenül valaki felismerné, írja be nekem kommentbe legyenszíves!
Utóirat: Beatbull kisegített, amiért még egyszer hálás köszönet: Domokos Lászlóné Mindentudó szakácskönyve a szóbanforgó könyv.


4 megjegyzés:

Unknown írta...

Szerintem az utolsó könyved Domokos Lászlóné - Mindentudó szakácskönyve. Nézd meg pl. itt a tartalmát és hasonlítsd össze, hogy tényleg az a könyv-e.

Kata írta...

Igen, igen, igen! Csak rá kellett nézni a borítóra, emlékszem rá! Hálás köszönetem:)

Gabriella írta...

Hú, azt a süteményest hozzámvághatnád. :-))))

Megint csináltam bonbonokat. Majd posztolom. jó lett nagyon!!!

Kata írta...

Gyere el érte, kölcsön adom:)
A bonbonokért - habár nem szokásom - irigy vagyok...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin