2008. december 25.

Narancsleves


Nevezhetném akár karácsonyi narancslevesnek, mert leginkább akkor kerül asztalra, de a lányom kívánságára máskor is – főleg a névnapjára, mert akkor még éppen-éppen szezonja van a citrusféléknek –, elkészül. Kicsi előkészítést igényel, de ha előző este rákészülünk, akkor másnap tökéletes lesz.



Hozzávalók 4 személyre

3-4 narancs
1 liter 100%-os narancslé
2 dl habtejszín
10-15 dkg cukor
1 púpozott teáskanál vaníliás pudingpor
1 késhegynyi őrölt szegfűszeg
1/2 dl narancslikőr vagy fehér rum
1 csipet só

Egy kis lezárható edénykébe teszek 10 dkg cukrot, belereszelem 2 alaposan megsikált narancs reszelt héját, összekeverem, lezárom. A narancsokat a lehető legjobban lehámozom, letisztítom a fehér héjuktól. Félbevágom keresztben, egy késsel a gerezdeknél elvágom, a felesleges fehér részektől megtisztítom még, és egy kis tálkába teszem. Kevés cukrot szórok rá, ráöntöm a szeszt, megkeverem, lefóliázom, hűtőbe teszem. Ha eszembe jut, egyet-egyet kavarintok rajta.

Másnap egy lábosba öntöm az illatos cukrot, és keverés közben enyhén karamellizálom. Ráöntöm a narancslevet és 2 dl vizet, beleteszem a szegfűszeget és a sót, felforralom. Közben a tejszínt összekeverem a pudingporral, átmelegítem a meleg levessel, és beleöntöm. Megkóstolom, kell-e még bele esetleg cukor, készre főzöm, és langyosra hűtöm.

Táláláskor tányérokba merjük a levest, beleosztjuk a narancsdarabokat kevés levével együtt. A tetejükre ki-ki tehet kevés tejszínhabot is.

A recept megjelent a Kifőztük magazin 2013/2. számában is.

3 megjegyzés:

duende írta...

Na, én is most értem ide, csak épp átnézni volt időm. De ez a narancsleves nagyon jól hangzik. Szeretem a gyümölcsleveseket, szóval szerintem ezt meg is fogom csinálni valamikor! :-)))

Kacsa írta...

Csodálkozom, hogy egy megjegyzés van eddig. Én most bukkantam erre a receptre és megcsináltam rögtön. Nagyon finom! :) Köszönöm!

Kata írta...

Cskacsa, örülök, hogy ízlett a leves!:) nem fogod elhinni, de éppen azért néztem be, mert nem emlékeztem, mennyi tejszín kell bele...tegnap előkészítettem, és most főzöm:)))
Boldog karácsonyt kívánok nektek!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin