2008. december 14.

Karácsonyi receptverseny - főétel: Baconos fonott szűzpecsenye


Ezt az ételt idáig mindig pulykamellből készítettem, most kipróbáltam, működik-e más husiból is; jelentem, igen!
Az a nagyszerű, hogy akár pár héttel karácsony előtt is elő lehet készíteni; az ember lánya bedobja a fagyasztóba, és a sütés előtti nap este előveszi, reggelre kienged, és tényleg csak sütni kell.

Hozzávalók:

Személyenként kb. 15-20 dkg pulykamell vagy más puhább hús (ami formázható, és kicsivel hosszabb csíkokat lehet vágni belőle), 1-2 csík bacon szalonna (szét lehet bontani hosszában a szalonnacsíkot 2-3 keskenyebbre), fűszerek ízlés szerint, kevés mustár, kevés fehér bor, tej, zsír a tepsi kikenéséhez

Én a következőképpen készítettem, most hármunknak:

Volt egy kb. 25-30 cm-es szűzpecsenyém, azt először 3 felé bontottam, majd mindhárom darabot még 3 felé szedtem, lett 9 nagyjából egyforma csíkom. Ezekre ráfektettem a szalonnacsíkokat (nekem házi szalonnám van, ezért látszik a képen, hogy hosszában két szeletből tudtam csak megoldani, ezért megtűztem kis fogpiszkáló darabbal, hogy ne mozduljon el). Rendes hármas fonással összefontam a csíkokat, az elejét és végét megtűztem, hogy ne jöjjenek szét.


Kerestem egy olyan műanyag edénykét, amelyikbe beleférnek, és ha be kell fagyasztani, akkor bírni kell a mélyhűtőt is. Annyi tejet öntöttem bele, amilyen magasak a fonatok (lehet egy próbapakolást csinálni, hogy kb. meddig fognak érni), és befűszereztem: tettem bele kicsi sót, zsályát, majorannát, egy kis apróra vágott chilipaprikát, egy kicsi mustárt, egy lötyi fehérbort...de az persze lehet más is, ki mit szeret, és összekevertem. Belehelyeztem a fonatokat, még öntöttem egy kis tejet, mert nem teljesen találtam el a mennyiséget.


Lefedtem, és a hűtőbe tettem. Most csak egy éjszakát volt ott, normál esetben 48 órát szoktam otthagyni, utána megy a fagyasztóba edényestől-tejestől, ahogy van.

Sütéskor kizsírozok egy nagyjából akkora alapterületű tepsit, amekkorában elférnek a húsok egy sorban, és beleteszem a copfokat. Ráöntöm a páclevet, lefedem alufóliával, és kb. 25-30 percig párolom, mikor megpuhult, fólia nélkül megpirítom.

Egyszerű és dekoratív étel; a baconszalonna miatt nem is kell túlízesíteni, mert az eleve ad egy finom ízt, a tejben való pácolás pedig puhítja és omlóssá teszi a húst.

3 megjegyzés:

duende írta...

Azta... de jól néz ki!
És milyen egyszerű is.
Adtál egy ötletet, köszi! :-))

Kata írta...

Tényleg, ez az "egyszerű, de nagyszerű" kategória!

Tűzpadka írta...

Nagyon látványos,és bizonyára finom is, azt hiszem bármilyen versenyre be lehetne ezzel nevezni!
Gratulálok neked!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin