2008. december 27.

Sült kacsacombok párolt káposztával


Tervbe vettem karácsony 1. napjára Fehérnyúl ünnepi kacsasültjét , amivel az idén felváltani készültem a baconos pulyka/szűzfonatokat. Valószínűleg egyezik az ízlésem a receptverseny zsűrijével, mert utána kiderült, hogy ez az étel nyerte a főételek 1. díját is. Még hétfő délelőtt be is pácoltam 8 combot a leírt módon. Mikor itthon bejelentettem, hogy kacsa a pácban csücsül csütörtökre előkészítve, a család egybehangzóan mondta is, hogy persze, nagyon jó, de párolt vöröskáposztával, ugye...?
Így azután a köret rész módosult, (rajtam kívül) mindenkinek a kedvére; volt káposzta, krumplipüré és krokett. De egyszer tuti az eredeti is kipróbáltatik!

Hozzávalók nálam:

8 kacsacomb, 1 l víz, a Fehérnyúlnál leírt vadpác + egyéb fűszerek a pácoláshoz

só, bors a sütéshez

A pácolt kacsacombokat a bőrénél kicsit bevágtam. Sóztam, borsoztam, egy magasabb falú tepsibe tettem. 8 kanál páclevet öntöttem rá, alufóliával befedtem. 1 bő órát légkeveréses 160 fokos sütőben sütöttem. Utána levettem a fóliát, és 180 fokon zsírjára sütöttem.
Nagyon omlós, finom húst kaptam, valószínűleg a páctól lett ilyen porhanyós, mindenki megelégedésére.

Nem először sütöttem kacsát, de még mindig meg tud lepni a térfogatváltozása. Most készítettem egy fotót a sütés előtt és utána (igaz, egyet már kivettünk belőle előtte), de még így is jól látszanak az arányok... Igaz, lett majdnem 1 liter kiváló kacsazsírunk:)



Párolt lilakáposzta

1 kilónyi szálasra szeletelt káposztafej, 3 ek olaj, 2,5 dkg cukor, só, kevés őrölt kömény, 2-3 ek ecet

Választok egy akkora edényt, amiben térfogatilag elfér a káposzta. Az olajat felmelegítem, beleteszem a cukrot, karamellizálom.. Beleteszem a káposztát, kevergetem, pirítom. Amikor kissé meglöttyedt, aláöntök kb. 1 dl vizet (esetleg bort is lehet), megsózom, megszórom a köménnyel. Lefedem, és kb. 25-30 percig párolom, míg meg nem puhul. Akkor ellenőrzöm a sózást, és ráöntöm az ecetet, újból átkavarom, megkóstolom. Ha kellően sós és savanyú, lefedem 5 percre, és készen is van.

7 megjegyzés:

duende írta...

Tyűűű azannya! De jól néz ki!!! :-))

Kata írta...

Köszi:) És milyen finom...

Ottis írta...

Nálunk is éppen most készül a kacsa :-)

duende írta...

El is hiszem, hogy finom! :-)

Fehérnyúl írta...

Jajj, de örülök, hogy jól sikerült. Remélem izlett a fűszerezés. :)

Kata írta...

Kedves Fehérnyúl, nagyon tuti lett az egész! Nemrég azt beszéltük a családdal, hogy kicsit sűrűbben kell kacsát süssünk ezentúl:)

Kata írta...

Ottis, majd kíváncsi leszek, hogy nálatok is bejött?

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin