2013. január 24.

Piskótatallér lekvárral és csokoládéval

Egy vallomással tartozom: én vagyok az az ember, aki szereti (vagy legalábbis eddig szerette) a bolti piskótatallért. Ha közelébe kerültem, képes voltam megenni belőle egy egész dobozzal.... De nemrégiben Mézigörlnél találtam egy receptet, aki Csengétől leste el a titkot. Én pedig hirtelen felindulásból máris a konyhában találtam magamat, és kevertem a piskótát, azután lekvároztam és csokiztam;)
Tényleg nagyon finom! és érdekes módon ezt nem akartam egyből felfalni, 1-2 darab elég belőle egyszerre; vajon mit tesznek a boltiba, amitől nem bírtam abbahagyni az evést????



Hozzávalók nálam 22 tallérhoz:


3 tojás
8 dkg porcukor (2 teáskanál házi vaníliacukor is volt benne)
7,5 dkg liszt
csipet só
a tetejére:
néhány evőkanál amarettós sárgabaracklekvár
15 dkg étcsokoládé
1 evőkanál olaj

A tojásfehérjét a sóval és a porcukorral kemény habbá verjük. A tojássárgáját kézi habverővel átkeverjük, majd hozzácsorgatjuk a fehérjehabhoz. Óvatosan márványosra keverjük, beleszitáljuk a lisztet, és elvegyítjük. A piskótamasszát habzsákba töltjük, sütőpapíros tepsire kb. 3 cm átmérőjű korongokat nyomunk. 180°C-ra előmelegített sütőben, alső-felső fokozaton kb. 13-14 perc alatt ruganyosra sütjük a tallérokat. 
A sütőpapírról leválasztva kihűtjük, ezután a tetejükre 1-1 teáskanálnyi lekvárt rakunk. Mikróban szakaszosan - 20 másodpercenként megszakítva és átkeverve - felolvasztjuk a csokoládét az olajjal együtt, és bevonjuk vele a tallérokat.
Hideg helyen hagyjuk a csokoládét megdermedni. Azonnal is jó (folyós csokival leöntve megkóstolni ...hmmm....;), de másnapra szerintem még finomabb lett!

(Én sajnos nem tudok csokit temperálni, nincsenek hozzá eszközeim. Ha tudnék, biztos sokkal fényesebb lett volna a bevonat, bár az élvezeti értékéből valószínűleg semmit nem von le.)



2 megjegyzés:

martinelli írta...

Ez egy nagyon ízlésemre való recept. Meg is jegyzem. Köszönöm az ötletet. Nagyon szépek lettek!

Mézigörl írta...

Ugye, hogy finom?! :-D A boltiba ki tudja, hogy mit tesznek, szerintem jobb nem is tudni! :-(

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin