2008. november 19.

Valami indiai...


Az indiai konyha iránti érdeklődés engem is elért, már jó egy éve. Akkor találtam a neten ezt a sárgarépás receptet, de az istennek sem találtam meg újra. Ráadásul olyan furcsán volt leírva, hogy amikor nekiláttam egyszer hirtelen felindulásból, csak kapkodtam a fejemet. Ki kellett találnom - egy aloo gobi "indiai előélettel" -, hogy mit csinálok abból a majdnem 1 kg felszeletelt sárgarépából, ami előttem volt a konyhapulton. Leültem, leírtam magamnak a saját logikám szerint, és megfőztem. Finom lett, csak valószínűleg nem igazán autentikus. Ez utóbbi engem azért különösebben nem zavar, a lényeg az, hogy szívesen fogyasszuk el, és ez már néhányszor megtörtént.

Hozzávalók:

1 kg vékony karikára vágott sárgarépa, 3 teáskanál garam masala fűszerkeverék, 2 közepes hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 teáskanál gyömbérpor vagy tekintélyes mennyiségű friss, reszelt gyömbér, 1/4 teáskanál chilipor, 4 közepes paradicsom, 2 teáskanál apróra vágott korianderlevél vagy petrezselyemzöld, só, 5-6 evőkanál olaj

Amikor először elkészítettem, nem volt semmi ehhez való fűszerem, kivéve a római köményt. Kutakodtam egy kicsit, és készítettem magamnak egy alap fűszerkeveréket. Száraz serpenyőben megpirítottam azonos mennyiségű római köményt és koriandert, majd mozsárban megtörtem. Ezt tettem az ételbe, valamint kurkumát, ami még kapható volt mifelénk. Most már van igaz garam masalám, azt használom.

A répakarikákat egy serpenyőben kevés olajon megpirítom - én úgy értem el, hogy kevesebbet sütöttem egyszerre, nagy hőfokon, így hamar megy és pirul is, egyébként inkább fő... Amikor színük van, kiveszem egy másik tálba; addig ismétlem, amíg el nem fogy a répa. Öntök a serpenyőbe még olajat, és megpirítom az apróra vágott hagymát, hozzáteszem a reszelt gyömbért, a garam masalát, a chiliport és a fokhagymát. Beleteszem a répát, megsózom, hozzáadom a hámozott-kockákra vágott paradicsomot, öntök hozzá kevés vizet, lefedem. Addig főzöm, míg a répa jó puha, szaftos nem lesz. Ellenőrizni kell közben, mert a répa nagy mennyiségű folyadékot képes felszívni, így ha nem vigyáz rá az ember lánya, könnyen leéghet. A végén beleteszem az apróra vágott petrezselymet.

A naan kenyeret a Szakácsok könyvéből készítettem, de nem írom le, megtalálható Ízbolygónál is.
Nagyon meg voltam elégedve a naan receptjével; végig hűen követtem (mondjuk ez nálam nagy szó, de a Szakácsok könyvében leírtakkal nem akartam vitatkozni); tökéletes volt a leírás és az eredmény is!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin